Forum > Demolåtar

Hogge - "Bye Bye"

<< < (7/7)

tsmalmbe:
Jag menar att instrumenten har "fel" nivå i relation till varandra. Instrumentens relation till varandra är "balansen" i mixen.

hogge:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.10.2009, 00:33:13 ---Jag menar att instrumenten har "fel" nivå i relation till varandra. Instrumentens relation till varandra är "balansen" i mixen.

--- Slut citat ---

OK.. Hmmm.. Jag ska läsa det kapitlet i manualen så får jag återkomma i ärendet..  :rolleyes:
Tack för tipset.. Ska prova mig fram så får vi se hur det går!

Dividend:
Hehe, kul!

Tycker ditt sånguttryck är väldigt passande för dne här musiken. Vad heter de där? KSMB? Ebba grön? Du sjunger fan punk bättre än Thåström :lol:

Alltså det är lite av en väldig röra i refrängen? Versen är skitbra, men jag tappar tråden när refrängen börjar ;)

Iaf, mycket bra tycker jag! (Som låtidé framförallt och spelet.)

hogge:

--- Citat från: Dividend skrivet 29.10.2009, 07:48:53 ---Hehe, kul!

Tycker ditt sånguttryck är väldigt passande för dne här musiken. Vad heter de där? KSMB? Ebba grön? Du sjunger fan punk bättre än Thåström :lol:

Alltså det är lite av en väldig röra i refrängen? Versen är skitbra, men jag tappar tråden när refrängen börjar ;)

Iaf, mycket bra tycker jag! (Som låtidé framförallt och spelet.)

--- Slut citat ---

Tack som tusan Divident..
KSMB var ju riktigt bra på sin tid.. Åtminstone plattan Rika barn leka bäst..  Jag var ju aldrig någon "riktig" punkare.. Fastnade för musiken när den övergick från skrammel till rock..
Men jag kan ju skramla lite för det  :P

Jag håller med.. Jag tycker också refrängen är en enda röra, men vet inte hur jag ska få till det riktigt.. Samtidigt så ska det ju vara punk så det kanske ska vara lite rörigt? Men jag ska nog se över refrängen. Funderar på det varje gång jag hör låten..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion