Forum > Demolåtar
Hogge - "Bye Bye"
hogge:
--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 27.10.2009, 13:54:52 ---Hehe ja då kanske det blir en het debatt i demoforumet och det leder kanske till många lyssningar iaf:)
Ett tips på refräng "Skriv i din egen tråd det har du råd med!" Lite slagkraftigt med en stor manskör som skriker ut sin vilja.
Lite off-topic men jag ser att du bor i Uddevalla! Eller hur låter det skoj när dom säger Skog, Blod och Bugg-gubbe?:D
--- Slut citat ---
:lol:
Jag bor strax utanför Uddevall, men härstammar inte härifrån så jag har aldrig hört det där "Skog, Blod och Bugg-gubbe".. Eller så har jag inte förstått, eftersom dom pratar så konstigt här nere :P
brynte:
ännu en bra låt, Hogge:)
har ändå lite "grejer" som ja reagerar på...:
hmm, kanske nån gitarrslinga i början, innan sången börjar...?
känns som att de första ackordet i refrängerna inte riktigt "passar in"!?
sen avslutas refrängerna me nåt "ultra-baskagge-smatter", som ja inte riktigt gillar!
sången i verserna tycker ja e mycket bra, men i refrängerna e den för lågt mixad å dessutom lite "grötig"!
men som sagt: jäkligt skön låt:)
har lyssnat på en hel del sån här musik genom åren;)
hogge:
--- Citat från: brynte skrivet 27.10.2009, 18:27:34 ---ännu en bra låt, Hogge:)
har ändå lite "grejer" som ja reagerar på...:
hmm, kanske nån gitarrslinga i början, innan sången börjar...?
känns som att de första ackordet i refrängerna inte riktigt "passar in"!?
sen avslutas refrängerna me nåt "ultra-baskagge-smatter", som ja inte riktigt gillar!
sången i verserna tycker ja e mycket bra, men i refrängerna e den för lågt mixad å dessutom lite "grötig"!
men som sagt: jäkligt skön låt:)
har lyssnat på en hel del sån här musik genom åren;)
--- Slut citat ---
Tack brynte.. Jag suger i mig rubbet och ska se över Dina förslag..
Från början var det här bara en plojgrej som jag inte tänkte lägga mer jobb på, men nu gillar jag den mer och mer, så jag får försöka förbättra den lite ändå..
hogge:
--- Citat från: jugas skrivet 27.10.2009, 12:39:38 ---man ska vara rädd om lusten o glädjen - låter som nån j-a sexrådgivare :D
--- Slut citat ---
Thats funny!!
:lol: :lol: :lol:
MaxB:
Youtubevideon och det ljudet tycker jag var klockrent. Kul att höra så här mycket energi!
Det här får några plus av mig även om jag är för gammal för punk B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida