Forum > Färdiga produktioner
MaxB - The Queen - Tema Pink Floyd
Eddi:
F**n jag får ju ingenting gjort nu MaxBest Pink Floyd Ever. Sitter mest o lyssnar på regn och underbara gitarrer eller är det mellotronen ?
Som du har fått till denna - helt sanslöst bra - du har hittat andrastämman också även om både lead och stämma nu är lite pytte för låg - men vilken låt! Måste vara det bästa du gjort någonsin.
Blir det en verre 6 med lite högre sång eller ska jag spara ned denna i Best från KR-mappen?
Wernborg:
Wow. Jättesnyggt.
Hur framkallar du sololjudet vid 350 nånting? Makalöst bra sound och träffsäkert lirat.
Helbra kort och gott. Har inga mixsynpunkter att komma med annat än att det låter bra. Lyssnar i halvbra datorhögtalare idag.
MaxB:
Tack Mahan för tips med taurusbas i introt! Och jag älskar riktigt regn, åska och kyrkklockor!
Det tar nog längre tid att få till Gilmour-gitarr, vet inte om (och i så fall när) jag hinner få till det...
The Queen ver 6:
http://max.shivas.se/music/MaxB_TheQueen_ver06.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_TheQueen_ver06.mp3[/mp3]
MaxB:
--- Citat från: uriah skrivet 27.10.2009, 13:33:13 ---Den första verren i första posten var skit bra,nu är det ännu bättre(hur är det möjligt :rolleyes:)
Det är nästan så man blir generad över att vara så odelad positiv till en låt postat i ett Demo forum,men fn. du är värd det.
Och så är jag glad att du skippade 'My dear' i refrängen den vann mycket på det,och sången i helhet sitter ju klockrent nu...
Lite nyfiken på hur elgiterrerna är inspelade ?? Mickade eller Poddade/Mjukvara ??
--- Slut citat ---
Tack ydderF för påpekandet om my dear/oh dear. Nu är de borta. Mycket bra!
Bara en elgitarr. Ljudet kommer från mycket dist och sustain på POD2 och via Floorboard kommer volympedal och lite wah-wah ibland.
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.10.2009, 22:42:33 ---Hur framkallar du sololjudet vid 350 nånting? Makalöst bra sound och träffsäkert lirat.
Helbra kort och gott. Har inga mixsynpunkter att komma med annat än att det låter bra. Lyssnar i halvbra datorhögtalare idag.
--- Slut citat ---
Det är "Fat Synt" från Juno1 och slidegitarr med dist och mkt sustain i POD2 och tonerna får inte liv av plektrum, utan av sliden som svajar snabbt fram och tillbaka som ett slags vibrato. Det ger övertoner, verkar det som...
Eddi:
Ja ännu bättre vad ska man säga? Fantastiskt är ett lite för litet ord. Synd att du inte hade med den här i Wall of Sound eller vänta då hade jag kommit trea bara :wacko:
Jag tycker faktiskt Mr Gilmoure får vara med på nästa låt i stället. Denna känns färdig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida