Forum > Färdiga produktioner

MaxB - The Queen - Tema Pink Floyd

<< < (9/17) > >>

Dividend:
Kul MaxB.

Låter verkligen PF, som jag gillade mycket ett tag för länge sen. Jättesuggestivt i klass med nåt från skeden eller nåt annat. Utvecklas väl. Har väl inget konstruktivt att säga, men snyggt sound på allt. Låter färdigt.

mixuz:
Jag gillar pf. Du har verkligen fått till en kärleksfull tribute till dem.  Ganska på kornet det mesta.
Utom åskan på slutet.

bjurte:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.10.2009, 23:32:37 ---
--- Citat från: uriah skrivet 27.10.2009, 13:33:13 ---Den första verren i första posten var skit bra,nu är det ännu bättre(hur är det möjligt :rolleyes:)
Det är nästan så man blir generad över att vara så odelad positiv till en låt postat i ett Demo forum,men fn. du är värd det.
Och så är jag glad att du skippade 'My dear' i refrängen den vann mycket på det,och sången i helhet sitter ju klockrent nu...
Lite nyfiken på hur elgiterrerna är inspelade ?? Mickade eller Poddade/Mjukvara ??

--- Slut citat ---

Tack ydderF för påpekandet om my dear/oh dear. Nu är de borta. Mycket bra!

Bara en elgitarr. Ljudet kommer från mycket dist och sustain på POD2 och via Floorboard kommer volympedal och lite wah-wah ibland.

--- Citat från: Wernborg skrivet 27.10.2009, 22:42:33 ---Hur framkallar du sololjudet vid 350 nånting? Makalöst bra sound och träffsäkert lirat.
Helbra kort och gott. Har inga mixsynpunkter att komma med annat än att det låter bra. Lyssnar i halvbra datorhögtalare idag.

--- Slut citat ---

Det är "Fat Synt" från Juno1 och slidegitarr med dist och mkt sustain i POD2 och tonerna får inte liv av plektrum, utan av sliden som svajar snabbt fram och tillbaka som ett slags vibrato. Det ger övertoner, verkar det som...

--- Slut citat ---
Ha-Ha!! Det var nog andra gången jag frågar dig om ditt gitarr-ljud när jag tänker efter! :lol:
Lika impad båda gångerna,alltså denna förhatliga POD2:an..
Nu är det jag som drar tummen ur,och finkammar begagnat marknaden efter en sådan.
Tack för tips och en härliga lyssningar på detta mästerverk..

Clemens:
Höll ju på att trilla av stolen och kasta mig fram för att stänga ner min studio..(Åskan ).. Ja, det här låter färdigt och klart, satt och väntade på att sången skulle dra ner, men tvärtom riktigt bra sjunget.. fem floydar av fem möjliga...Det som fallerar är gitarrsoundet, som förvisso är coolt, men långt ifrån orginalet kan jag tycka..tänker då sjuttiotal..får du till detta så blir det en stjärna i Pink Floyd himlen  Kul ! /C

Avslappnad:
Senaste versionen? Mums!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion