Forum > Färdiga produktioner

MaxB - The Queen - Tema Pink Floyd

(1/17) > >>

MaxB:
LÅTNAMN: The Queen
ARTIST/GRUPP: MaxB
GENRE: PF-tribute
LÅTLÄNGD: 8.30
KOMPOSITÖR: MaxB
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE: MaxB
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

En låt jag skrev på 80-talet. Jag älskar mellotroner, det går inte att komma ifrån.
Samtidigt vill jag hitta ett sound som påminner om Pink Floyds på skivan "Wish you were here".

Piano, orgel, mellotronstråkar, mellotron-malechoir, mellotron-boyschoir, taurusbasspedals, basgitarr, två stålsträngade gitarrer, sologitarr, Roland Juno1-synt och sång.

The Queen:
Text och musik: MaxB

-Vers 1:

When the ships are allready gone and you are standing all alone
and there is really nothing much to see
All your friends has left you here they´re singing ´n´ dancing without the fear
that´s all that´s left for you, my honey dear

-Refräng:
I loooove you 

-Vers 2:
Once you were a famous star. People came from near and far.
you only entered stages big enough.
Your lovely voice so soft and warm, attracted all of us, we were
stunned by the impression that you made

-Refräng A:
I loooove you

-Refräng B:
Aaaah /                Ahhh \

-Vers 3
Once you were a famous queen but now this phase has come between
and all that´s left is buried underground
Birds are flying round your head, fleas gives you the smell of death
It ain´t the place where you´re supposed to be

-Refräng A: (2 ggr)
I loooove you 
We looove you 

-Vers 4
Solo hel vers

-Vers 5
Solo hel vers

http://max.shivas.se/music/MaxB_TheQueen_ver06.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_TheQueen_ver06.mp3[/mp3]

Emulator:
oj.

riktigt bra!

Förutom några missar på gitarren (otajt nånstans i början).....så känns det verkligen som det är hegjutet fram till sångpartiet. GRYMT bra intro tycker jag. Basen låter sådär helrätt, ochsnyggt spelad.

Sen kommer sången, den ligger för högt tycker jag. skulle vilja blöta ner den, och ta bort den en aning från ansiktet. riktigt bra falsett, riktigt bra.

Vad som då tyvärr drar ner intrycket massvis, när det kunde vara så bra, är falska sången på sina ställen.  SÅ otroligt synd på ett annat ruskigt kompetent alster, men tyvärr så sticker ju "det sämsta ut".

Antingen så tar du och sjunger om det tills det sitter, inte bara tills det är "ok", eller så tar vi och ordnar till sången elektroniskt. Jag kan hjälpa lite om du vill.

Gör klart denna, och slipa till perfektion, för det är en grymt låt, riktigt bra solida instrumentinsatser, och en strålande produktion.

bra!

PS.- lite mycket strängljud i höger kanal kanske?

:D

Eddi:
Mästerligt arrat och använt av alla instrument. Gillar framförallt din gråtande slide är det väl men resten med bas och allt sitter hur bra som helst. Nu ti8ll avdelningen för ärlig feedback  :D jag tycker inte att din lead är bra lite småsur och ligger för nära borde in mer i orkestern. däremot stämmorna och 96% av falsetterna sitter bra.
Men något annat än leaden behöver du enligt mitt förmenande inte slipa på urskönt Pink-tema.

Emulator:
tillägg: gör ett bra slut och skippa fadeout annars tror jag jag skickar hem ett hästhuvud eller något.

Kan inte sluta lyssna.

Avslappnad:
Otroligt så j*vla bra detta var! Eoner från mitt "wish you were here intro" försök.

Instrumenten är så på pricken så det kan inte vara bättre, mixen tokgillar jag, låten är 100% det jag förväntade mig av den.

MEN det finns två undantag, dels det som Emu redan har påpekat med sur sång här och där och så STÄMSÅNGEN! Stämsången är ju ett adelsmärke för PF och nog skulle det gå att få till mer stämsång (mycket mer) på detta? Fixa ovanstående så är du hemma med en av de bästa PF-inspirerade låtarna jag hört, punkt. :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion