Forum > Färdiga produktioner

MaxB - The Queen - Tema Pink Floyd

<< < (2/17) > >>

Eddi:
Efter EMUs andra inlägg: Behåll alltså fadeouten :lol:

flabb:
Hoj MaxB det lät bra det här, lite svag o svengelsk sång men inget som stör, fin och skönt deppigt gung.
Det låter mycket PF vad jag kan bedöma.

MaxB:
Ett uttryck jag läste idag och gillade är "klubben för inbördes förundran".
Jag är förundrad över hur det instrumentala kunde bli så här... bra.  :wub:

Tips - sång/kör och fade out

Sång:
Sången är svag - yes. Det här är andra eller tredje sångförsöket och fler får det bli. Men falsetten hade jag också svårt för. Den har hittills fått (nästan) odelat godkänt. Jag fick gå riktigt nära mikrofonen och sjunga svagare, annars sprack rösten totalt.

Ett tips från HM tidigare, var att jag skulle stå närmare mikrofonen, det har jag gjort sen dess. Ska jag på nytt sångförsök dra ner sångens volymen i helheten eller blöta sången med mer reverb? Tacksam för tips!

Kör:
Jag behöver mer tips på det här med kören. Jag har bara plockat in två sidostämmor "på mitt gamla sätt" och det är uppenbarligen inte "the Pink Floyd-way"

Fade out:
Det jag vill ha på sista delen av låten är kyrkklockor, regn och åska som fejdas in där musiken fejdas ut. Kanske skulle introt vara samma sak fast i omvänd ordning? Är det nån som sitter på ett vackert regn i stereo, kanske lite åskdunder och nån kyrkklocka skulle jag vara tacksam för att få en kopia av det. Jag tror det skulle vara urläckert på slutet av låten.

Trummorna:
Jag hittade inga trumloopar på 120 bpm som höll det lugna tempot i låten så jag plockade några 60 bpm-trummor och tycker de fungerar ganska bra - nästan som en levande trummis  :wub: eller hur Kon-trollet  ;)
Innan första sångversen kommer in, ska jag dock ersätta en loop, som låter som nån som knackar på dörren. 

Gurano:
Det låter väldigt Pink Floydigt - skitbra. Nästan en rip-off från dem :)
Några KR-medlemmar har påpekat en del som behöver fixas till så det upprepar jag inte.

Men jag saknar den så PF-klassiska rena och klara soloelguran som är ett av deras epitet. Lägg till något bra soloriff med en tele eller nåt så är du hemma.

Ha de
Gurano

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 25.10.2009, 23:31:28 ---Det låter väldigt Pink Floydigt - skitbra. Nästan en rip-off från dem :)
Några KR-medlemmar har påpekat en del som behöver fixas till så det upprepar jag inte.

Men jag saknar den så PF-klassiska rena och klara soloelguran som är ett av deras epitet. Lägg till något bra soloriff med en tele eller nåt så är du hemma.

--- Slut citat ---

Yes, yes, yes - den guran hade jag glömt! Vi har ju en "Rustocaster" (Stratocasterkopia från Rusta). Den borde jag prova till den här låten. Tack för tipset!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion