Forum > Färdiga produktioner

MaxB - The Queen - Tema Pink Floyd

<< < (3/17) > >>

Eddi:
En av länkarna i tidigare tråden visar hur de lägger voicerna - en mörkare och en mer stressad högre om det sedan var en oktav upp eller inte klarar jag inte av att svara på men kolla den länken. Pink Floyd i Apple studios tror jag det var.

MaxB:

--- Citat från: Eko skrivet 25.10.2009, 23:59:37 ---En av länkarna i tidigare tråden visar hur de lägger voicerna - en mörkare och en mer stressad högre om det sedan var en oktav upp eller inte klarar jag inte av att svara på men kolla den länken. Pink Floyd i Apple studios tror jag det var.

--- Slut citat ---

http://en.440tv.com/video.php/v/133/Pink-Floyd-Abbey-Road-Studio-1972
Bra tips gällande stämsången. Jag ska försöka få in det i huvudet och få ut det i låten.

Stolle:
Detta låter jäkligt bra. Väldigt likt "Welcome to the machine"! Jag hade nog gärna också hört den där klassiska rena sologitarren (mycket kompressor). Sången är lite sned på några ställen. Ta några tagningar till på sången så blir det nog bra. Jäkla skönt och krispigt sound på de akustiska gitarrerna. Hur har du burit dig åt för att få fram det ljudet?

ydderF:
Jag tycker den har en skön stämning med massa coola klånger och ljuder.

Varför lagar du inte en egen låt med dessa ljud? ;)

Problemet för mig är att du har "nästan" kopierat sång melodi och akkord från Floyd.

Teknisk så är alt bra forutan trummorna som låter för "nya".
Dom skulle ha varit lite torrare och baskaggan skulle nog hatt lite mindre klick.

Textmessigt så ville jag ha tatt bort my dear/oh dear.. Kjänns lite onödigt..

Bra jobbat MaxB! ;)

Ett lite hint til framtiden:
Ska man kopiera, så borde man kopiera nåt som inte är så känd. ;)

bjurte:
Fy för Sören viken skön musik...
Det där med sången ska jag inte tjöta om,det har andra gjort före mig och jag håller med..
Som sagt det glittriga Kompressor tunga Strata halsmic-solot sakas.
Sen kan jag nästan tycka att det ibland blir för likt orginalen och kännas 'snott' istf. en kärleksfull hyllning.. ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion