Forum > Färdiga produktioner
Jugas - Dragonfly Lady - ny mix 28/10
jugas:
--- Citat från: Gurano skrivet 20.10.2009, 12:19:49 ---Låter riktigt bra detta. Tur att du inte fattade hur man lägger upp i halvfärdiga ;)
för jag tycker att den platsar i färdiga! Klockren
Jag lyssnar genom min stereo, som duger, och här låter det bra.
Jag får lite Tribe Africa-känsla - kommer på mig själv med att stampa takten :)
Ha de
Gurano
--- Slut citat ---
kul att du hittade afrikavibbar :)...afrikansk musik har alltid legat mig varmt om hjärtat...strävade faktiskt efter att få in en nypa afrika...
jugas:
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 20.10.2009, 12:21:12 ---skitmysigt - får både moody blues och ravi shankar-vibbar här ( gitarren låter sitar i början :) )- helt klart flower power inspirerat...faaan att man var lite för ung för att hänga på ' summer of love'....men man får väl fortsätta å ta igen det så här i efterhand... B)
--- Slut citat ---
haha...faktum är att när jag skulle spela upp första versionen för min dotter så sa jag - nu har jag gjort en flower power låt.... :)ränderna går kanske aldrig ur hehe...
jag var också lite för ung...var tolv år -67....men runt 69-70 blev jag hippie, typ....vilket var ganska kontroversiellt i ett litet samhälle i dalarna....
just precis den andan går väl aldrig att återskapa...men mycket av idéerna o idealen finns ju idag också...hos många unga...
jugas:
--- Citat från: Dividend skrivet 20.10.2009, 14:49:57 ---Inte riktigt min kopp te, men låter glatt och hurtigt. Nästan för hattigt..
Bra jobbat med nya utrustningen och spelet är bra. Sångrösten gillade jag också..
--- Slut citat ---
jag är ju väldigt mycket en melankolisk mollgubbe...men ibland är det gött o lägga av en riktig durstänkare hehe... :D
gläder mig att du gillar lir o röst o teknik...tack!! :)
jugas:
--- Citat från: Wernborg skrivet 20.10.2009, 17:28:54 ---Intressant möte mellan housebeatet och den psykadeliska lägereldslåten. Riktigt bra. Lite "Cecilia"-vibbar.
Mixmässigt tycker jag det låter kalas.
--- Slut citat ---
kul att du tänkte på housebeatet....har själv lekt med tanken på att göra nåt slags house-remix...det kunde va rätt kul..!! :)
Cecilia...hmmm...ja jag fattar vad du menar när jag tänker efter...den hade väl också den där duriga, stompiga o akustiska känslan om jag minns rätt....
sjysst att du gillar mixen också......bugar !! :)
jugas:
--- Citat från: Eko skrivet 20.10.2009, 17:57:09 ---Stort leende här från mig också :D låter riktigt bra - visst lite otajta körer men det gör faktiskt inget på en sådan här lägereld-låt som någon skrev. Gillade liksom MaxB din sagoberättarkonst vid I remember..... Suveränt behärskande av gitarr och slide OCH så har du ju en bastrumma också! Är det en sån däringa låda?
Skönt sväng
--- Slut citat ---
det är faktiskt en av få användbara kaggar i en ganska B:ig(kanske till o med C:ig) trummaskin(zoom rt223) som jag rattat som tusan för att försöka få att passa in....var egentligen ute efter känslan av en stor j-a marchtrumma...du vet stompig som f-n och med ett riktigt sjung :D....men jag fick lägga ner det...dels för att jag inte fixade det...men det hade nog blivit för brötigt i mixen också...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida