Forum > Färdiga produktioner

Jugas - Dragonfly Lady - ny mix 28/10

(1/8) > >>

jugas:
LÅTNAMN: Dragonfly Lady
ARTIST/GRUPP: Jugas
GENRE: Njae...se beskrivning
LÅTLÄNGD: 5:05
KOMPOSITÖR: Jugas
PRODUCENT: Jugas
EV. MEDVERKANDE: Just me
INSPELNINGSÅR: 08 - 09
FORMAT: mp3

första mixen med nya datorn, ljudkortet o Cubase4....det var lite startsträcka...kände mig rätt allmänt rostig och i kombination med att trimma in o lära mig nya funktioner så har det tagit sin tid...

nu har jag bara kunnat mixa i lurar...nya lurar dessutom som jag inte jobbat med förut...så jag har ingen koll alls vart jag hamnar "på riktigt" s.a.s.  förut hade jag kass lyssning som jag visste någorlunda vart jag hade....dom här lurarna(beyerdynamics DT100) är ju väldigt mycket bättre...men som sagt, känner dom inte...

därför vore det gött med lite kommentarer från alla eminenta, hypersensitiva "öron" där ute i cyberrymden....hehe..

ska även bränna ner o testlyssna i div olika maskiner o sammanhang...

har kört två ballader tidigare...nu får det bli lite upptempo...
hade tänkt lägga den här i halvfärdiga men jag var för korkad för att fatta hur det går till :wacko:

HAR NU KORRIGERAT MIXEN UTIFRÅN ETT ANTAL KLOKA RÅD...IOF SIG INGEN GARANTI FÖR ATT MIXEN BLEV BÄTTRE :lol:...MEN JAG TYCKER DET SJÄLV I ALLA FALL...

MaxB:
Kvaliteten på mixen kan jag inte bedöma då jag lyssnar i simpla datorhögtalare. Här låter det bra.

Du har en säregen förmåga att få låtar att låta levande. Känner även här att jag som musiker skulle vilja ta plats runt elden där många sitter och jammar på "Dragonfly Lady". Nu bryr jag mig inte det minsta om otajta körer, här är det känsla som ger magi!

Storyn som kommer in "I remember, I remember that..." är brilliant. Man kan nästan höra stampet från flera boots som ödmjukt understöder berättelsen i väntar på att dra igång med instrumenten igen. Hääärliig känsla!

Gurano:
Låter riktigt bra detta. Tur att du inte fattade hur man lägger upp i halvfärdiga ;)
för jag tycker att den platsar i färdiga! Klockren

Jag lyssnar genom min stereo, som duger, och här låter det bra.

Jag får lite Tribe Africa-känsla - kommer på mig själv med att stampa takten :)

Ha de
Gurano

Kon-Trollet:
skitmysigt - får både moody blues och ravi shankar-vibbar här ( gitarren låter sitar i början :) )- helt klart flower power inspirerat...faaan att man var lite för ung för att hänga på ' summer of love'....men man får väl fortsätta å ta igen det så här i efterhand... B)

Dividend:
Inte riktigt min kopp te, men låter glatt och hurtigt. Nästan för hattigt..

Bra jobbat med nya utrustningen och spelet är bra. Sångrösten gillade jag också..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion