Forum > Färdiga produktioner

Jugas - Dragonfly Lady - ny mix 28/10

<< < (2/8) > >>

Wernborg:
Intressant möte mellan housebeatet och den psykadeliska lägereldslåten. Riktigt bra. Lite "Cecilia"-vibbar.

Mixmässigt tycker jag det låter kalas.

Eddi:
Stort leende här från mig också  :D låter riktigt bra - visst lite otajta körer men det gör faktiskt inget på en sådan här lägereld-låt som någon skrev. Gillade liksom MaxB din sagoberättarkonst vid I remember..... Suveränt behärskande av gitarr och slide OCH så har du ju en bastrumma också! Är det en sån däringa låda?
Skönt sväng

bjurte:
Spännande och lite mystisk låt..Du kan det där med Akustiska instrument du..
Får lite Marc Bolan/T.Rex 'innan dom blev elektrifierade' vibbar här och lite Gammeldags Zigenar lägerelds romantik.. ;)
Lite luddig ljudbild dock,det funkar väl bra på instrumenten,men jag har lite svårt att höra vad du sjunger.
Fast det gick bättre att höra när jag satte på mig 'Lurarna',det kanske bara är gammla 'Herr Tinitus' som vill bråka med mig
IGEN!! :angry:

Harmonica mike:
Tjoho Robert.

Skönt som fasen detta! Gillar feelingen i låten och det behövs inte mer än en baskagge för att trigga mig  :)

Skitbra gura,och ljudbilden låter perrens.Lite otighta körer men live feeling så det skriker om det!

Starkt jobbat,har inte lurarna till hands utan lyssnar via monitorer - och i dom låter det kalas.

Liten specialare: Pm:a Tsmalmbe så får du möjlighteten att lägga upp på halvfärdiga utan att länka in dina låtar.Jag är data novis och han löste det åt mig smidigt.Mixen i denna platsar dock lätt på färdiga,mera tänkt för framtiden detta tips...

Mike

jugas:

--- Citat från: MaxB skrivet 20.10.2009, 12:14:11 ---Kvaliteten på mixen kan jag inte bedöma då jag lyssnar i simpla datorhögtalare. Här låter det bra.

Du har en säregen förmåga att få låtar att låta levande. Känner även här att jag som musiker skulle vilja ta plats runt elden där många sitter och jammar på "Dragonfly Lady". Nu bryr jag mig inte det minsta om otajta körer, här är det känsla som ger magi!

Storyn som kommer in "I remember, I remember that..." är brilliant. Man kan nästan höra stampet från flera boots som ödmjukt understöder berättelsen i väntar på att dra igång med instrumenten igen. Hääärliig känsla!

--- Slut citat ---

jag tror seriöst att en av hemligheterna med att mina låtar låter levande är att jag är så j-a otajt.....när jag lägger gitarrgrunder tex.... :D

sen är det ju en inställningsfråga också...o då snackar jag inte ljudkort ;)

tack för lägerelds bilden...den var fin :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion