Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Gryning (sunrise)

<< < (3/5) > >>

Avslappnad:
Med en enkel kommentar till en komponerande karl, kalasbra! :) Ser verkligen en film framför mig, varför inte en filmatisering av en Jane Austen?

Wernborg:
Väldigt vackert inledningsvis. Sen tappade jag bort mig i frekvensmassan. Fortfarande vackert då också, men jag tyckte stycket var tydligare första minuten än senare delen.

equality:
Kevin Costner och Dansar med vargar är de bilder jag får. Fantastiskt film och mycket vacker musik. Något dissonant eller udda ackord på slutet antyder en scenförändring från den sköra säkerheten till orosmoln i horisonten. Väldigt snyggt gjort och proffsigt till max. 

Dividend:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 15.10.2009, 22:03:28 ---Med en enkel kommentar till en komponerande karl, kalasbra! :) Ser verkligen en film framför mig, varför inte en filmatisering av en Jane Austen?

--- Slut citat ---

Kul med enkla kommentarer :) Såna där tjejfilmer brukar ha nåt liknande typ av melodier, ja. Fast ofta mer "direkt på" vilken känsla regissören vill förstärka . Fanns en jag såg när jag var liten, de var i Australien. Kan nog fortfarande spela melodin på piano. För den nöttes in liksom.
Tack!

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.10.2009, 23:22:10 ---Väldigt vackert inledningsvis. Sen tappade jag bort mig i frekvensmassan. Fortfarande vackert då också, men jag tyckte stycket var tydligare första minuten än senare delen.

--- Slut citat ---

Ja, det är tydligare. Tanken är väl mer att ha en föränderlig struktur, med lite övning kan jag nog göra hela stycken tydliga, fast de är komplicerade för mig att skriva.
Dock har du rätt på en punkt, där är fasansfullt mycket noter HELA TIDEN (efter introt). Kanske gör nåt åt det (förlänger noter, tar bort de som stör). Det flyter lite mycket för att vara filmmusik.

--- Citat från: equality skrivet 16.10.2009, 00:49:12 ---Kevin Costner och Dansar med vargar är de bilder jag får. Fantastiskt film och mycket vacker musik. Något dissonant eller udda ackord på slutet antyder en scenförändring från den sköra säkerheten till orosmoln i horisonten. Väldigt snyggt gjort och proffsigt till max. 

--- Slut citat ---

Jo, förstår att äventyrsfilmer och tjejfilmer ligger nära i associationsbanorna. Detta måste vara första gången sen "London Dawn" som man har sagt att en komposition låter proffsig :D Tack!
Slutet, jo det var så att jag glömde bort vilket grundackordet var.. ;)

Tack alla tre!

Dividend:
Färdig och finalmixad!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion