Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Gryning (sunrise)

(1/5) > >>

Dividend:
Hej.

Finalmix 091016 och färdig! Har rättat vissa saker, men kommit fram till att överflödet av noter på slutet har sin poäng. Introt ändrat. Inget mer görs på denna!

/Per-Erik

-------------
NY MIX 091015 Fick lite gjort på denna. Fixat till stråket nu så det låter bra. Tycker jag. Kanske är fartblind...

Låter mäktigt nu, OCH jag återupprepar (knappt, precis på slutet är nåt som nästan är en repitition) ingen melodi, så som di lärde berättat att man skall göra sån här musik. Även mer utvecklad polyfoni/kontrap. här. (Max två stämmig tror jag, fast det är ju melodibaserat förstås till största delen.)
Sänkt trummorna.. lite flöjt kvitter ibörjan, som säkert kan användas igen på slutet. Men det är så fullt med frekvenser där...

Är nöjd nu..

Men öppnar upp det ikväll.. Kanske låter det inte alls bra? Säg vad som kan förbättras isåfall :)
/Per

------------

Detta är en långt gången filmmusik-skiss ( = mindre strukturer av kontrapunktisk/polyfonisk typ än i de senaste instrumentala styckena), som jag härmed lämnar ut för allmänt spott och spe, eller så...

Vad är bra, vad kan göras bättre? Bör den bearbetas mer, eller framkommer idéerna så här långt?

Ja, de där jävulusiska "eviga" melodierna, har satt sig. HAr svårt att landa dem fint, men det skall fixas . Nåt mer?

Light Head:
Hoppsan,

Detta är bra och har i mina öron en riktigt stor potential! Skulle vilja att det är mer anpassade stråkar, nu känns det lite "midi", inte hur det är spelat utan själa ståken är inte tillräckligt fraserad.

Skall lyssna fler gånger. gillar detta skarpt, det är en pampig återhållsamhet kan man säga. Eventuellt att jag saknar något creschendo (ops, det var nog ett ord jag aldrig skrivit tidigare,, )

Grymt bra är det i alla fall.

släpp lös hästarna och låt dem skena!

Kon-Trollet:
jättefin musik - verkligen gryningskt - tänker genast på en gammal dikt jag skrev på 70-talet.. :)

Gryningen suddar mörkret
med rosa och orange
Ännu en morgon gryr i din del av världen,
och du har redan glömt
det du igår kväll lovade att , aldrig aldrig...

Gurano:
Detta låter bra - kan höra fåglarna kvittra :)

Tycker om stråkarnas spel, men lite mindre om trumman/cymbalen som dyker upp vid 196 första gången sedan vid 207 osv - låter lite som en elak blixt i ett annat så skönt landskap.

Ha det gott
Gurano

Dividend:

--- Citat från: Gurano skrivet 15.10.2009, 12:14:51 ---Detta låter bra - kan höra fåglarna kvittra :)

Tycker om stråkarnas spel, men lite mindre om trumman/cymbalen som dyker upp vid 196 första gången sedan vid 207 osv - låter lite som en elak blixt i ett annat så skönt landskap.

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Ja, kul att det gillas :) Laddar projektet under kvällen har jag tänkt mig, tänkte införa lite "fågelkvitter" (flöjt) som nåt slags avslut på varje 4a takter (på andra delen) Låter jävligt bra i huvudet iaf :D

Trumman får jag nog sänka, men kan inte tas bort helt (?) Den är ju lite bärande på slutet. Kanske tromboner tillkommer ockås. De är lite jobbiga att få rätt..

Ha det själv! :)

--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 15.10.2009, 12:04:20 ---jättefin musik - verkligen gryningskt - tänker genast på en gammal dikt jag skrev på 70-talet.. :)

Gryningen suddar mörkret
med rosa och orange
Ännu en morgon gryr i din del av världen,
och du har redan glömt
det du igår kväll lovade att , aldrig aldrig...

--- Slut citat ---

Schysst dikt Kon-trollet :) och kul att du gillade. Har faktiskt din film nedladdad, men har glömt att kolla.. Skall göra ikväll tänkte jag..

--- Citat från: Light Head skrivet 15.10.2009, 09:22:59 ---Hoppsan,

Detta är bra och har i mina öron en riktigt stor potential! Skulle vilja att det är mer anpassade stråkar, nu känns det lite "midi", inte hur det är spelat utan själa ståken är inte tillräckligt fraserad.

Skall lyssna fler gånger. gillar detta skarpt, det är en pampig återhållsamhet kan man säga. Eventuellt att jag saknar något creschendo (ops, det var nog ett ord jag aldrig skrivit tidigare,, )

Grymt bra är det i alla fall.

släpp lös hästarna och låt dem skena!

--- Slut citat ---

Tack LH, kul att du tycker det har stor potential. Ja stråk är enormt svårt. Införde lite staccaton som liksom inte smälter in. Nog en fråga om velocity. Sen ett par andra ställen. Crescendot är i början när solen bryter fram :D sen är det bara naturen typ som vaknar till resten ;)
Pulserar i morgondiset, för att vara poetisk :)

Tack alla 3!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion