Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Gryning (sunrise)

<< < (5/5)

Eddi:
Märker att jag inte kommenterat denna tidigare men jag har lyssnat. I början är det lite skvalpigt "komp" som låter irrande men när stråkarna kommer får man en struktur. Passar egentligen bra med just gryningsidén - tycker sedan att verket öser på framåt med struktur och lite spännande utflykter sedan kommer timpanin eller stridstrummorna in helt rätt och på lagom nivå - hade förväntat mig ett utklingande crescendo men nä ett ganska tvärt slut blev det - så ska jag risa något så är det slutet och ska jag rosa något så är det helheten väldigt vackert men på ett strukturerat lite tufft sätt passar bra in på den nordiska gryningen i början av september.
Gott jobb ser att du är färdig men om du ändrar dig så får du gärna ändra slutet för min del.

Dividend:

--- Citat från: Eko skrivet 29.10.2009, 01:26:53 ---Märker att jag inte kommenterat denna tidigare men jag har lyssnat. I början är det lite skvalpigt "komp" som låter irrande men när stråkarna kommer får man en struktur. Passar egentligen bra med just gryningsidén - tycker sedan att verket öser på framåt med struktur och lite spännande utflykter sedan kommer timpanin eller stridstrummorna in helt rätt och på lagom nivå - hade förväntat mig ett utklingande crescendo men nä ett ganska tvärt slut blev det - så ska jag risa något så är det slutet och ska jag rosa något så är det helheten väldigt vackert men på ett strukturerat lite tufft sätt passar bra in på den nordiska gryningen i början av september.
Gott jobb ser att du är färdig men om du ändrar dig så får du gärna ändra slutet för min del.

--- Slut citat ---

TAck för utförlig beskrivning. :)
Jo, det var slutet de tyckte jag skulle ha en "coda" (avslut) enligt nåt mönster man använde förr. Jag är väl inte heller nöjd med slutet  :unsure: Fick bara brist på idéer när jag bestämde mig för att det fick räcka.

Väldigt kul att du upptäckte strukturen med stråket. Det var det jag ägnade mest tid av de 3-4 timmar jag satt med den. (Kanske mer, eftersom jag satt nån dag efter men minns inte.) Det spelar ingen roll men att helheten uppfattas som väldigt vacker "men på ett strukturerat lite tufft sätt"  :lol: (Ja det är ett pricktest från norska mensa den här låten! :D
är tillräckligt för att jag skall vara nöjd. :)

Men jag skall se om jag inte kan fixa till slutet längre fram :)

Boxcutter:
Det är sån här musik jag vill kunna göra! Låter som taget ur en storfilm!
Återigen lyckas du att blur:a ackordbytena så pass mycket att man knappt märker dem, vilket är väldigt snyggt. Då och då blev det lite abrupta förändringar i melodi/dynamik som jag reagerade på, men om stycket är skrivet på 3 timmar är det kanske inte så konstigt! Då har du inte haft tid att titta igenom och fixa småsaker antar jag.

Sjukt bra gjort, särskilt på tre timmar!

Dividend:
Tack! Kul att det verkar sjukt bra :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion