Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Gryning (sunrise)
mahan:
Tjou Per!
Wow, verkligt snyggt o känsligt, klart att detta borde få utrymme på filmduken som introt till nån stor movie!
Hör att du jobbat mycket med detta, klara strings och snabba pizzicato. Stora trumman kunde få lite mer botten opch cymbalerna lite mer luft (reverb kanske)
Härliga harmonier, och inga sura toner, fan va du har jobbat snyggt med denna låt! :wub:
En låt som man bara ska starta och sen luta sig bakåt och sen njuta och segla in i .... film eller musikvärlden! Fem minuter känns lite kort med så bra gjord klassisk musik men jag tackar även för denna lyssning!
h. johan
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 16.10.2009, 23:33:00 ---Tjou Per!
Wow, verkligt snyggt o känsligt, klart att detta borde få utrymme på filmduken som introt till nån stor movie!
Hör att du jobbat mycket med detta, klara strings och snabba pizzicato. Stora trumman kunde få lite mer botten opch cymbalerna lite mer luft (reverb kanske)
Härliga harmonier, och inga sura toner, fan va du har jobbat snyggt med denna låt! :wub:
En låt som man bara ska starta och sen luta sig bakåt och sen njuta och segla in i .... film eller musikvärlden! Fem minuter känns lite kort med så bra gjord klassisk musik men jag tackar även för denna lyssning!
--- Slut citat ---
Hej Johan!
Det var inte dålig kritik! :) Tack! Har faktiskt bara pysslat med låten sammanlagt ungefär 3 timmar. Men Lennon skrev ju Yesterday på 10 min sa han (eller om det var Paul).
Skall kolla om jag kan lägga lite EQ på trumman och fixa mer reverb på cymbalen!
Kul att det gav inverkan ;)
/Per
Emulator:
FInstämd inledning, och över huvud taget låter det riktigt snyggt tycker jag. Dock saknar jag någt att hänga upp min uppmärksamhet på. Nu låter det...kanske som filmmusik, man tänker på något annat?
SNygg mix var det, och väl rott som helhet, men lite bakgrundsaktigt kanske. Kan tänka mig att den passar som något mellanlåt på din samlingsskiva (som väl kommer? )
tsmalmbe:
Perkussionisten har tendens till manisk-depressivitet. Ibland hyperaktiv, ibland helt ute och cyklar.
Efter att jag tagit en liten utflykt personligen till det symfoniska så känner jag genast för att lägga på en lite småttdistad men mycket effekterad gitarr och en gående bas. Symph-progg.
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 28.10.2009, 22:26:07 ---FInstämd inledning, och över huvud taget låter det riktigt snyggt tycker jag. Dock saknar jag någt att hänga upp min uppmärksamhet på. Nu låter det...kanske som filmmusik, man tänker på något annat?
SNygg mix var det, och väl rott som helhet, men lite bakgrundsaktigt kanske. Kan tänka mig att den passar som något mellanlåt på din samlingsskiva (som väl kommer? )
--- Slut citat ---
Ja, det är väl närmast filmmusik. HAr fått råd hur jag skall få den att passa i en "form" av klassiskt snitt. Alltså kompositionsmässiga förändringar så den får ett namn ur den klassiska floran, t ex Symfonisk dikt, eller dyl. Vet inte om jag vill :) Tycker den funkar as is.
Vad skulle du vilja hänga upp uppmärksamheten på om du varit jag? :) (Kanske har du rätt, men skall du klaga så får du gärna vara konstruktiv. :lol: )
Nä, skämtar bara, välkomnar alla tips för att (eventuellt) förbättra den här längre fram :)
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.10.2009, 23:58:45 ---Perkussionisten har tendens till manisk-depressivitet. Ibland hyperaktiv, ibland helt ute och cyklar.
Efter att jag tagit en liten utflykt personligen till det symfoniska så känner jag genast för att lägga på en lite småttdistad men mycket effekterad gitarr och en gående bas. Symph-progg.
--- Slut citat ---
Ah, har inte tänkt på timpani-spelaren, där är några rolls och så slag på 1:an och (ibland) 2:an. När är han ute och cyklar?
Tack för arrangemangs mässig idé. Vet inte om gå-bas passar utan att ändra det som föreligger. Däremot gitarr är alltid kul förstås :)
Tack för lyssning båda!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida