Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Aldrig Mer"

<< < (2/11) > >>

hogge:
Va tusan??!!
När jag nu, för första gången, lyssnar på detta i laptopen med det inbyggda ljudkortet (i lurar visserligen) så låter detta helt sjukt uselt.. En enda grötig ljudmassa??
 :wacko:

Visst, det var långt ifrån perfekt när jag körde detta via det externa ljudkortet också, men såhär illa var det inte.. Där tyckte jag nog att det var en hyfsad ljudbild ändå, men detta.. Huvva!!

Fråga: låter det ungefär på samma sätt hos Er? Isåfall händer det konstiga saker med mitt nya Saffirekort, och då kommer det inom en mycket nära framtid att få uppleva en returfrakt till Tyskland...

Med UX2:an spelade det ingen roll vilket ljudkort jag körde med. Såsom det lät där, så lät det också i laptopen. Men detta? Det är ju inte ens samma låt... Åh, så tröttsamt...
 :angry:

Harmonica mike:

--- Citat från: hogge skrivet 06.10.2009, 04:43:51 ---Va tusan??!!
När jag nu, för första gången, lyssnar på detta i laptopen med det inbyggda ljudkortet (i lurar visserligen) så låter detta helt sjukt uselt.. En enda grötig ljudmassa??

Visst, det var långt ifrån perfekt när jag körde detta via det externa ljudkortet också, men såhär illa var det inte.. Där tyckte jag nog att det var en hyfsad ljudbild ändå, men detta.. Huvva!!

Fråga: låter det ungefär på samma sätt hos Er? Isåfall händer det konstiga saker med mitt nya Saffirekort, och då kommer det inom en mycket nära framtid att få uppleva en returfrakt till Tyskland...

Med UX2:an spelade det ingen roll vilket ljudkort jag körde med. Såsom det lät där, så lät det också i laptopen. Men detta? Det är ju inte ens samma låt... Åh, så tröttsamt...
 :angry:

--- Slut citat ---

Inte misströsta nu Hogge.

Bas och trummor låter bra,likaså sången.Gitarren som markerar tvåan och fyran är lite vass på de rockiga bitarna.Den ligger också lite för högt i ljudbilden och tar över lite där.Annars låter det inte så tokigt.Laptop skall du inte lyssna genom,jo om du kör med bra lurar eller monitorer,inte med de inbyggda högtalarna - ljudbilden blir inte riktigt rättvisande då..

Pula lite med guran där.Kanske skära lite via eq:n på den i toppen,eventuellt lira om och slå ackorden istf enstaka toner - tror det kan göra underverk - testa det.

Mike

max:
Hej!

Riktigt skön låt tycker jag. Sången och låter bra och texten passar låten. Mike kom med bra tips ang mixen, kör på det så tror jag det
blir kanonbra i mixen också :)

hogge:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.10.2009, 09:43:08 ---Inte misströsta nu Hogge.

Bas och trummor låter bra,likaså sången.Gitarren som markerar tvåan och fyran är lite vass på de rockiga bitarna.Den ligger också lite för högt i ljudbilden och tar över lite där.Annars låter det inte så tokigt.Laptop skall du inte lyssna genom,jo om du kör med bra lurar eller monitorer,inte med de inbyggda högtalarna - ljudbilden blir inte riktigt rättvisande då..

Pula lite med guran där.Kanske skära lite via eq:n på den i toppen,eventuellt lira om och slå ackorden istf enstaka toner - tror det kan göra underverk - testa det.

Mike

--- Slut citat ---

Hej Mike.. Min pålitliga mäster  ;)
Men tyvärr måste jag nog misströsta lite, för jag fick en chock i natt när jag, som avslutning på dagen, pluggade in lurarna i laptopen och lyssnade på detta. Jämfört med det jag fick ut ur Saffirkortet så låter det här fruktansvärt (här hos mig i alla fall)..
Det lugna partiet funkar skapligt, men det mer skrikiga partiet blir en gröt.. En vass gröt som gör ont i öronen? Lyssnar jag på t.ex. "Allt är över" som spelades in på UX2:an så låter den likadant med laptop-ljudkort (och lurar givetvis) som i UX2:an.. Men den här låten går, som sagt, inte ens att jämföra..

Har jag tur så kanske det är någon form av inställning som ska till??? Hmmppfff  :angry:

Vad gäller gitarrer och annat så ska det mesta spelas om. Detta är ju, som sagt, ganska slarvigt inspelat. Just för att inte stoppas upp i produktionen.. In med skiten bara, hehe..
Jag har ganska många låtar som skulle kunna bli hyfsade alster, men där allt pilande har tagit sån lång tid att jag tröttnat på dom.
Min nya taktik fungerar bättre..

Tack för att Du tar Dig tid att utbilda mig. Det är oerhört uppskattat. Hoppas Du förstår det...

EDIT: Lyssnar nu i andra lurar och då låter det något bättre, men fortfarande långt ifrån Saffireljudet. Nåja. Får fundera lite...

ydderF:
Fin låt det där!
Jag håller med Herbeck, at vokalen kan bli lite för svulstig när du gasar på som mäst.
Gillar mest när du "håller dig på mattan" ;)
Produktionen trängs lite städning, men du är helt klart på rätt spår.
En gyllen studio regel : Lina ALDRIG en akkgura ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion