Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Aldrig Mer"

<< < (3/11) > >>

hogge:

--- Citat från: max skrivet 06.10.2009, 10:47:20 ---Hej!

Riktigt skön låt tycker jag. Sången och låter bra och texten passar låten. Mike kom med bra tips ang mixen, kör på det så tror jag det
blir kanonbra i mixen också :)

--- Slut citat ---

Tack snälla.. Jag försöker alltid åstadkomma det Mike önskar.. Törs inte annat  :P Problemet är att det är så jäkla svårt bara..

Harmonica mike:
Tjabba Hogge.

For iväg och hämtade lurarna för att komma med lite bättre tips kanske.

Vi tar det i kronologisk ordning:

Basen:Låter riktigt bra.
Sången:Likaså.
Trummorna:Har för mycket av ez rummet.Koppla på vintage kitet om du har det.Kör du med vintage här,minska på kompressor rummet - trummorna verses låten ligger inte i samma rum.Spara virvel liret tills det drar igång,kör kantslag tills dess att det börjar rocka.Annars kan du alltid dra ned AD:s demo..Det enda som saknas där är fungerande cymbaler..Virveln låter grymt bra i det kitet,och demon är helt gratis.
Guran:Omtag där och lite omsorg i mixen enligt tidigare så kommmer det att bli annat ljud i skällan.Tycker mig höra lite digitaldist i guran,aningens för högt inspelad således..Ser först nu att det "bara" är en skiss inspelning..Nåväl,lite tips har du fått så syna dom i sömmarna då det är dags för spikning av denna..

Gott jobbat så här långt tycker jag,lite detaljer sen så..Dra in din förra låt på ett separat spår i mixen av denna och lyssna på den ljudbilden växelvis kontra detta då du satt allt och börjar mixa..

Låten håller så rock on mate

Mike

hogge:

--- Citat från: ydderF skrivet 06.10.2009, 13:29:59 ---Fin låt det där!
Jag håller med Herbeck, at vokalen kan bli lite för svulstig när du gasar på som mäst.
Gillar mest när du "håller dig på mattan" ;)
Produktionen trängs lite städning, men du är helt klart på rätt spår.
En gyllen studio regel : Lina ALDRIG en akkgura ;)

--- Slut citat ---

Tack ydderF.. Va skojigt.
Jag ska försöka rätta till det där.. Men jag är lite osäker på vad Ni menar med "svulstig"? Är det för mycket gap & skrik liksom, eller?

Gillar mest när du "håller dig på mattan"
 :lol: :lol: :lol:

Avslutningsvis så blir jag imponerad. Jag förstår ju att kunniga människor förmodligen kan sånt där, men ändå - Du hörde att det var en linad akustisk gitarr.. Min elgitarr är trasig (får ny elektronik idag (hoppas jag)), så för första gången tvingades jag använda "akkan".
Men då ska man köra den via sångmicken i framtiden då alltså? För att.... ljudet blir bättre eller?

hogge:
Tack Mike.. Du är väl fantastisk.. Vilket jobb Du lägger ner för att hjälpa...
Du kommer att kunna samla alla Dina svar till mig och göra en bok så småningom  :)

Jag ska gå igenom allt det Du nämner. Och ska även kolla in AD:s demo.. Skulle ha köpt det om det egentligen, men jag sparar nog hellre till ett par riktiga..

Återigen - Megatack!

ydderF:

--- Citat från: hogge skrivet 06.10.2009, 13:44:16 ---
Tack ydderF.. Va skojigt.
Jag ska försöka rätta till det där.. Men jag är lite osäker på vad Ni menar med "svulstig"? Är det för mycket gap & skrik liksom, eller?

Gillar mest när du "håller dig på mattan"
 :lol: :lol: :lol:

Avslutningsvis så blir jag imponerad. Jag förstår ju att kunniga människor förmodligen kan sånt där, men ändå - Du hörde att det var en linad akustisk gitarr.. Min elgitarr är trasig (får ny elektronik idag (hoppas jag)), så för första gången tvingades jag använda "akkan".
Men då ska man köra den via sångmicken i framtiden då alltså? För att.... ljudet blir bättre eller?

--- Slut citat ---

Svultstig är kanske ett norsk ord det? hehe Språkförvirring är total ;)
Ja precis, sången blir lite för mycket när du tar i som mäst, i mina öron. Men det är ju smaksak forstås.
Akkguran skal recordas med en kondensator mic. Sång micer är ju som regel det.
Det bästa är en instrument mic ala den här:
http://www.thomann.de/se/rode_nt_5_s.htm

Det finns hundra tal förskjelliga märker och prisnivåer, så plocka en som passar plånboken ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion