Forum > Demolåtar

Cykeln och Plinka - Sång med Positiv (v2 091011)

<< < (3/5) > >>

Tokai:
Vad betyder egentligen "melo, melo, melodikum"? alltså melankoli, sorgsenhet? Eller helt enkelt melodi, tralla på en låt, typ? Gillar mollpartiet eftersom det bryter av mot det glatta. Plinkas röst passar jättebra in. Faktiskt tycker jag, ljudtekniskt sett, att den låter bättre än cykelns som saknar lite substans. Använder ni samma mikrofon?
Kompositionsmässigt mycket bra disponerat med växelsång och duett mot slutet.

Eddi:
Jag höll på att trilla av stolen av skratt, trodde hela tiden att du stod för texten Stefan. Jag undrar jag hur mycket EAK hade inmundigat i form av hemliga substanser innan han skrev detta - helt fantastisk text OCH otrooooligt bra framförd av er bägge. Garvade extra mycket åt hästskolätena och pizzicatona - väldigt bra arrat.
Förgyllde kvällen - ja det skojigaste jag hört på KR tror jag faktiskt - helt otippat när EAK är inblandad i alla fall för mig.
Kanon folkens

cykeln:
Tokai
Det betyder det du vill att det ska betyda - fast det är ett instrument, bl.a trakterat av James Taylor
Nej vi använder olika mikrofoner - grisinfluensan du vet  :D Det är säkert så att min röst saknar substans - jag är en ganska tofflig sångare som inte vet ett dugg om hur man spelar in sång. Man får bara be om överseende. Det tar tid för gamla hundar att hoppa över ån.  :D
Kul att kompositionen gillas - du är den som uppmärksammat detta.

Eko
Det är en sann glädje att få glädja andra!
Men snälla nån - att bli trodd för att vara nobelpristagare - det är väl ändå att ta i!
Javisst är texten fantastisk med hundra år på nacken.
Lyssna på Gösta Ekman den äldres uppläsning från 1923

http://ejnar.se/7192/1923.html

Tack för kanonen - ska komma väl till pass.

Plinka:
Hihi, ja det var väldigt roligt att få vara tobakshandlerskan i denna! Visste inte heller något om EAK, så det var allmänbildande för mig med. Tycker precis som Eko att kompet är jättehärligt med hästskolätena och allt!  :D

MaxB:
Tack för fint framförd visa!
Plinka var trevligt att höra här - mycket skön stämma till denna text.
Och cykeln, du har många stämband på din lyra - god avslappnad sång från dig, som bär fram texten bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion