Forum > Demolåtar

Cykeln och Plinka - Sång med Positiv (v2 091011)

<< < (2/5) > >>

Avslappnad:
Snyggt, riktigt snygg. :) Rösterna kontrasterar alldeles utmärkt för både melodi och text. :)

Kul samarbete! :)

cykeln:
asti
Åhhh tack förde fina orden - applåd - kan det bli bättre?!?
Smittande och befriande är precis de känsla jag fick av dikten

ydderF
Mange takk kaere nabor!
När det gäller kompressorn så är det som med allting annat, att jag inte har en susning hur det fungerar - så du har säker rätt
Tack för lyssning !

Dividend
Ahh ... tack för det!

equality
Tack för de fina orden - helgjutna - en bra början på fredagkvällen!
Klämtjäck var ordet!  :D och kul att sången gillas!
Andrastämman - eftersom Plinka var snäll att sjunga in en sådan ville jag prova att ta med den - blev lite mer schvung och tyckte inte det lät fel - men ska kolla igen
Dist - Trist!
Köper plattan - kul! - (Plinka nu kan vi sluta jobba och leva på skivrojaltys  :D)

equality:

--- Citat från: cykeln skrivet 18.09.2009, 19:27:36 ---
Köper plattan - kul! - (Plinka nu kan vi sluta jobba och leva på skivrojaltys  :D)

--- Slut citat ---

Så mycket tänker jag inte betala!  :blink: :P Skämt åsido  tror jag absolut det skulle finnas ett intresse för ett conceptalbum av denna typ.
Själv visste jag knappt ett jota om denne store skald och att få honom presenterad på detta gedigna sätt känns ju som man höjt sin allmänbildning
en smula förutom att ha fått en härlig musikalisk resa till livs. Jag kan tänka mig att fler vill uppleva det. Skicka plattan till Felicia i P2!

Marruschkka:
Så härligt det här blev då :P

Perfekta röster till denna, bägge två..och  Plinka, du verkligen gör det här rättvisa som tobakshandlerska, jag brukar inte orka lyssna på långa texter, men det här fångar intresset.
Bra jobbat Stefan-men jag har ju hört denna förut, och nu är den helt perfekt i sitt framförande av er :D

/Marr

cykeln:
Avslappnad
Tack så mycket för det! Verkligen kul att det gillas - det är ju kanske inte den vanligast musikstilen på KR
Yepp Plinka är prefekt här!

equality
 :D
Vad kul att ha spritt lite kunskap om EAK - visste själv inte mycket innan jag började.
Ska verkligen fundera på Felicia - Har väl 5 eller 6 kvar att spela in varav två eller 3 är de jag gillar bäst

Marre
Kul att du gillar den! och du har rätt - Plinka är tobakshandlerskan!
Det här är väl ingen lång text - jag säger bara Värdshuset!  ;)
Tack för lyssning

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion