Forum > Demolåtar

Cykeln och Plinka - Sång med Positiv (v2 091011)

<< < (4/5) > >>

cykeln:
Plinka
Snart känner jag mig som en folkbildare  :D
Tack för fin sång!

MaxB
Kul att du gillar den!
Ja, vissst är Plinkas stämma skön.
Tyvärr har jag inte förmågan att få mina stämband att låta riktigt bra - men kul att du ändå uppfattar den som god!
Kanske man ska hålla sig till en genre (och bli någorlunda bra) och inte ge sig på allt från visor, rock, klassiskt, maskin, dansband .... men jag har svårt att hålla fingrarna i styr.

Plinka:
Cykeln, din röst är förträfflig till denna visa! Min man blev också mäkta förtjust i din stämma!

cykeln:
Plinka
Tack för dina vänliga ord - och hälsa till din man.
Har nu sjungit in den igen - denna gång i framsidan på mikrofonen
samt försökt skruva en del på eq med handledning av HM.  :wub:
Om det nu skulle låta bättre är det hans förtjänst. Annars är det helt mia culpa.
Skruvat lite på stråkar, en gura och lite klippiteklapp.

Bättre?????

Eddi:
Nu du låter din röst förträffligt bra - till och med kanske aningens för hög. Jag tror inte man kan höja Plinka så mycket möjligen öka något på närvaron med EQ var det nu kan ligga någonstans 7-900 hz eller nåt.

Harmonica mike:
Ja men visst Biken!

Riktigt bra detta,fin sång av er båda och inspelningen av de samma låter kanon!
Tonsättningen till texten - Mycket bra.

###################

Kul att höra din röst när den verkligen kommer till sin rätt Stefan.Nu har du en bra parameter för hur grejerna bör vara ställda då du sjunger nästa gång,memorera inställningarna - gärna på papper..Minns Herbecks(Ulf) tips också om deessern,in med den före reverbet så kommer du att glädja oss alla med dina fina låtar och din varma sång.Nu hör man hur bra du sjunger,kul att jag kunde bistå med lite tips kring sånginspelnings problematiken.

Lysande collab och bra mix/lir av låten.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion