Forum > Färdiga produktioner

Hogge - Allt är över

<< < (4/11) > >>

hogge:

--- Citat från: cykeln skrivet 15.09.2009, 22:29:46 ---Javisst!
Bra drag när körerna - allt är över - och stråkarna kommer igång
Kanske ett B-tema, ett parti som bryter av, innan sista anstormningen?

--- Slut citat ---

Tack Cykeln.. Så kände jag också och i hastigheten gjordes ju ett försök till ett kort "avbrott" innan sista versen (med den ensamma gitarren).. Men det är knappast ett B-tema.. Men Du har rätt. Det hade suttit fint med nåt som bryter av där.. Får fundera lite..

hogge:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.09.2009, 01:05:21 ---Då skall vi se Hogge:

Ny mix,klart bättre.Du har lyft fram basen,sänkt körerna och höjt trummorna något.Tycker det börjar låta riktigt bra.
Kvar att göra då enligt my opinion: Sänk synthen något och ge guran lite mer volym.

Sen när det gäller prislappen på lurar,så kan jag avslöja en sanning:

"Learn your lesson",som jag och Wernborg totade ihop för några år sedan mixade jag i ett par Zennheiser 202,frekvens omfång 18-18000hz.Väldigt basiga lurar och till det facila priset av 250 spänn..Den mixen har fått höga betyg av alla som hört låten,så det sitter inte i prislappen.Mera en fråga om att förstå lyssningen man har till sitt förfogande.Vidare så blev ju kvinnan glad då det blev lite slantar över till annat  :)
Lite dyrare prylar nu,men mixarna låter inte så mycket bättre..Jo förresten,jag snålar med reverberingen nu  :D

Mike

--- Slut citat ---

Tack Mike.. Hittade en gratis EQ genom detta forum: "BootEQmkII" som var helt suverän.. Lättarbetad (för oss som int' begrip') genom att det finns en del färdiga inställningar.. Kanon!!
Jag ska se över Dina (och cykelns) förslag så får vi se hur det går.. :wacko:

Vad gäller lurarna, som nya kostar 995kr, köper jag begagnade..

equality:
Bra tryck och vilken röst du har! Låter som en riktigt ärrad kämpe  :D lite som sångaren i Nordman. Schysst arr, gillar synthtonerna över den repetitiva gitarren och basen. Helskön låt med en sorglig, fin text. Saknar egentligen inte nåt break/stick. Suggestivt när gitarrackorden bara mal på. Bra lyft med trummorna och saxen på slutet. Kan inte fatta att du haft kreativitetstorka när man hör detta. Mkt bra!

Åsa:
Du, det här är ju faktiskt riktigt bra tycker jag! Vaknade du till ur dvalan när du satte ord på din frustration tro?? Det kan ju faktiskt vara så  :D Trots att rösten har det kämpigt så funkar sången jäkligt bra tycker jag. Klart att du kan dona i all evighet med mixen men jag tycker mixen har ett väldigt fint ljud. Du är inte så novis som du tror! Spela på, och sjung mer, kul att höra det här. Refrängen är riktigt skön  :)

hogge:

--- Citat från: equality skrivet 16.09.2009, 23:23:32 ---Bra tryck och vilken röst du har! Låter som en riktigt ärrad kämpe  :D lite som sångaren i Nordman. Schysst arr, gillar synthtonerna över den repetitiva gitarren och basen. Helskön låt med en sorglig, fin text. Saknar egentligen inte nåt break/stick. Suggestivt när gitarrackorden bara mal på. Bra lyft med trummorna och saxen på slutet. Kan inte fatta att du haft kreativitetstorka när man hör detta. Mkt bra!

--- Slut citat ---

Jääääklar vad glad jag blir.. TACK equality.. Jag hatade sången från början. Tyckte verkligen det lät illa, men faktum är att jag numer tycker den duger.. Att vara svullen i halsen kanske bara är positivt (även om det är svårt att få till vissa toner)  :rolleyes:

Tack igen..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion