Forum > Färdiga produktioner

Hogge - Allt är över

<< < (3/11) > >>

hogge:

--- Citat från: Jocke skrivet 15.09.2009, 20:23:43 ---crescendo = digital klippning ? ;)

/Jocke

--- Slut citat ---
Öhhhh... Menas det att jag ska klippa slutet lite snyggare eller, typ tona ut den??

Eddi:
Nej nej nej med crescendo menas att du ska få till en strof som gör att vi sätter oss ner om vi står upp eller att vi ställer osss upp om vi nu råkar sitta - det är crescendo. Och det kan du fixa........

cykeln:
Javisst!
Bra drag när körerna - allt är över - och stråkarna kommer igång
Kanske ett B-tema, ett parti som bryter av, innan sista anstormningen?

Harmonica mike:
Då skall vi se Hogge:

Ny mix,klart bättre.Du har lyft fram basen,sänkt körerna och höjt trummorna något.Tycker det börjar låta riktigt bra.

Kvar att göra då enligt my opinion:

Sänk synthen något och ge guran lite mer volym.

#############

Sen när det gäller prislappen på lurar,så kan jag avslöja en sanning:

"Learn your lesson",som jag och Wernborg totade ihop för några år sedan mixade jag i ett par Zennheiser 202,frekvens omfång 18-18000hz.Väldigt basiga lurar och till det facila priset av 250 spänn..Den mixen har fått höga betyg av alla som hört låten,så det sitter inte i prislappen.Mera en fråga om att förstå lyssningen man har till sitt förfogande.Vidare så blev ju kvinnan glad då det blev lite slantar över till annat  :)

Lite dyrare prylar nu,men mixarna låter inte så mycket bättre..Jo förresten,jag snålar med reverberingen nu  :D

Mike

hogge:

--- Citat från: Eko skrivet 15.09.2009, 22:17:56 ---Nej nej nej med crescendo menas att du ska få till en strof som gör att vi sätter oss ner om vi står upp eller att vi ställer osss upp om vi nu råkar sitta - det är crescendo. Och det kan du fixa........

--- Slut citat ---
Hehe.. Det var vad jag trodde Du menade, men jag tänkte att det kanske även var en teknisk term i denna djungel av obegripligheter  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion