Forum > Färdiga produktioner

Hogge - Allt är över

<< < (2/11) > >>

Jocke:
:)

Grejt!

/Jocke

hogge:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.09.2009, 15:23:54 ---Ja mixskolan är inte så pjåkig..Finns mycket nyttigt där om frekvens uppdelning och effektering bl.a..Kul med nya lurar,vad blev det för nåt?
Mixa inte enbart med lurar,kör via högtalare också..Och testa mixen i så många olika lyssningar som du har tillgång till..Tillslut så lär man sig sin studiolyssning,och då händer det grejer.Ingen blir ju fullärd i den branschen,så tur att KR finns  :)

Rock on mate

Mike

--- Slut citat ---
Vi är ju lite fattiga i det här huset just nu eftersom jag blev arbetslös i somras (en ny erfarenhet) så man får hålla i pengarna. Därför blir det ett par Audio-Technica Pro 5..

Tyvärr har jag inga monitorer, så jag får köra med lurar. Men lyssnar också i min stereo och i min MP3-spelare (med andra lurar).. Än så länge ställer jag ju inga som helst kvalitetskrav på mina mixar, men det är klart att jag vill att det ska framgå vad som händer.. Men så som Du, och många med Dig, mixar kommer jag aldrig att klara av.. Jag har inte det tålamodet och/eller intresset.. Jag vill (återigen) mest få fram vettiga låtar.. Sen skule det vara skitkul om någon riktig "hejare" på området ville testa att mixa nån av låtarna just för att få höra skillnaden.. Men men.. Maybe someday?

Men jag ska alla fall investera i ett nytt ljudkort och bygga mig ett sångbås inom kort (hoppas jag).. Det kommer nog att göra det hela lite roligare..

Tack Mike// Hogge

PS: nu ligger en ny version av låten uppe.. DS

hogge:

--- Citat från: Jocke skrivet 15.09.2009, 17:08:12 ---:)

Grejt!

/Jocke

--- Slut citat ---

Tack snälla...  :wub:

hogge:

--- Citat från: Eko skrivet 15.09.2009, 09:34:29 ---Så där ja - han rör ju på sig. Som HM sa så låter det lovande - jag kan höra ett riktigt crescendo i den här låten längre fram.
The Rock must go on  :lol:

--- Slut citat ---

Hupps.. Oj vilken prestationsångest jag fick nu..  :rolleyes:
Jag är rädd för att jag är alltför okunnig för att lyckas få till ett crescendo här.. Vete sjutton vad jag ska htta på då??
Men vem vet..

Nu ska i alla fall låten få vila lite så jag får fundera på om det är bra eller inte.. Just nu gillar jag den  :wacko: men sånt brukar ju gå över.. Om den fortfarande håller efter lagring så ska jag försöka få lite bättre sång på den och varför inte försöka mig på en seriös mix..

Jocke:
crescendo = digital klippning ? ;)

/Jocke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion