Forum > Demolåtar

Cykeln - Saddle White Horses

<< < (5/7) > >>

Harmonica mike:
Tjenare.

Först vill jag ge en eloge till ljudteknikern,här har han fått fram ett sång ljud som är grymt!!

Jag sitter på sista raden och lyssnar och allt går fram bra.Killen som står där framme och ylar med guran är fan grym,sa jag nyss till grannen,som sitter här bredvid.

Det här var en höjdar spelning med ett kanon ljud,förutom den lajnade guran,men man kan ju inte få allt  :D

Fan vad bra Stefan,och igen - vilket sångljud!

Liten sido notering,ville ju att du skulle testa att klippa lite diskant innan du sjunger,testa det nästa gång..Reverbet kommer att låta annorlunda.

EDIT:

Kolla in detta reverb,skitbra!

http://www.stillwellaudio.com/?page_id=21

Jag kör med det,mellan varven.Testa eq.n också..garanterat godkända prylar som låter bra..

Mike

cykeln:
eq
Tack för det - kul!
Hur man än vänder sig ska loggan va fram!  :D

HM
Tack som f-n!
Den lajnade guran får bli steg tre och
Det här med att klippa diskant får jag kanske återkomma till i steg två? Vet inte hur man gör.

Harmonica mike:

--- Citat från: cykeln skrivet 28.09.2009, 23:44:41 ---eq
Tack för det - kul!
Hur man än vänder sig ska loggan va fram!  :D

HM
Tack som f-n!
Den lajnade guran får bli steg tre och
Det här med att klippa diskant får jag kanske återkomma till i steg två? Vet inte hur man gör.

--- Slut citat ---

Lätt fixat beroende på vad du kör genom..Har du separat mixer,dra ned lite på topp registret - diskanten alltså.Din röst är rätt ljus i sig och behöver lite preparering innan du sjunger,jag har betydligt mörkare och skär lite ändå...Syftet är att underlätta lite för reverbet..Det är ju essen man vill ta död på utan att lära sig en hel vetenskap,deesser/komprimering osv..
Alternativ två,gör det i programmet på spåret du skall lägga sången,innan du sjunger.Allt man gör före rec har man igen då man skall börja mixa.Jag brukar kalla det för att frekvensbestämma innan rec..

Kolla in sidan jag länkade till,där har du mycket bra prylar för en billig penning eller helt gratis om du inte är nöjd med dom..Dom vill ha nån krona om du tycker att det funkar.

Mike

Eddi:
 :D

jugas:
Härlig låt! Börjar i Usa o slutar i Liverpool...man kan ju få många kopplingar till både det ena och det andra...kul med referenserna till Wild Horses, den spökade nämligen i mitt bakhuvud när jag jobbade m Sleep...

Lite detaljer jag funderar över...lineguran har du redan fått massa smisk för....
jag är lite skeptisk till fasförskjutningen på refsången...
gitarren/erna rytmiskt otajt på sticket, speciellt dom dragningarna du gör snubblar till lite o det följer med dig genom hela sticket...hellre raka ettor...
och ska jag va riktigt petig så är det nå't som inte känns hundra när trummorna kommer in första gången...blir en liten, liten antydan till snubbeleffekt...tror det är gitarren som är lite orolig där...

Men jag gillar låten, sången o liret ...den förtjänar ju att jobbas igenom ordentligt!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion