Forum > Demolåtar
Cykeln - Saddle White Horses
Harmonica mike:
V3 då Biken.
Ja nu tycker jag att det funkar fint :)
Är man petig så går det att ratta lite till,men nånstans får man dra gränsen..Jag klagade ju bara på gura volymen tidigare,och den är fixad..Fast "Micael petimetern" :P hade dragit ned dom lite till,men bara innan trummorna kommer in..Det låter som om du har samma volym på dom över hela låten.Så när trummorna kommer in så smälter det hela ihop till en fin ljudbild.Sång ljudet hade jag också gett en omgång och skippat burken,men sånt är smaksaker och inget för oinvigda att bedöma.Vad vet vi vad som utspelar sig i Texas där denna låt kom till under bar stjärnhimmel :)
Känner du dig lat - kör så det ryker!
Funkar fint så här.
Mike
cykeln:
MaxB
Oj vad häftigt att höra att någon "älskar" ens låt (Eko ta åt dig!) :wub:
Och ja jag har problem med att få till sången, sångljud/effekter mm - är rätt vilse i det - många har påpekat det i olika låtar - så det är bara att bryta ihop och komma igen.
Sorgligt att höra om din far :(
HM
Det är bra att du är petig!
Yepp det är samma volym hela tiden
Skippa burken ?? Jag har definitivt problem med att få sången att låta bra - kan ju bero på rösten i sig själv men förstås också inspelning och effekter.
Tack!
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 19.09.2009, 13:09:34 ---MaxB
Och ja jag har problem med att få till sången, sångljud/effekter mm - är rätt vilse i det - många har påpekat det i olika låtar - så det är bara att bryta ihop och komma igen.
Sorgligt att höra om din far :(
--- Slut citat ---
Jag har på förmiddagen (då jag dammsugit) sjungit i kör med dig på den här låten från mp3-spelaren. Ytterliggare en skön låt från Eko som skulle kunna vara ett KR-festivaltema: Gör din egen tolkning av den här låten, alla medel tillåtna! B) B)
Papps mår bra idag. Jag tipsade poliserna igår kväll om var han kunde ställt bilen på kvällen och där hittade de både bil och "Visans vänner" som hade styrelsemöte. Pappa minns att en visvän fick bilnycklarna (på min uppmaning) och denne skulle ta hems hans bil till sig och han minns att det var snälla poliser som skjutsade hem honom. Och ja, det gör ont i hjärtetrakten då jag tänker på min älskade pappa, som givit mig så mycket, inte minst musikaliskt och nu för egen maskin inte förmår så värst mycket längre...
cykeln:
Tack igen MaxB
Nu finns den i en ny version där jag sjungit in den med loggan fram
Finnes i trådhuvud - om det låter bättre såhär så kanske loggan fram får bli min melodi :D
Om ni nu orkar lyssna igen?
equality:
Vilken röst du har! :D Nemen nu låter det super. Klart fin o-grötigt ljud. (undrar åt vilket håll jag har loggan :unsure: :blink:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida