Forum > Demolåtar
Cykeln - Saddle White Horses
Eddi:
Mycket skönare stämning nu Biken låter riktigt trevligt - orden fortfarande lite fel men va f-n fri tolkning preferberas.
cykeln:
--- Citat från: Eko skrivet 15.09.2009, 22:14:12 ---Mycket skönare stämning nu Biken låter riktigt trevligt - orden fortfarande lite fel men va f-n fri tolkning preferberas.
--- Slut citat ---
Thanks mate! - sorry men orkade inte sjunga om - men nån gång när jag blir ung och vacker - thanks for your outstanding :D
Harmonica mike:
Tjenare biken.
Mjo,nu låter det bättre.Men gurorna är VÄLDIGT dominanta..Jag skulle sänkt dom för en komplettare ljudbild.Nu hör man sången bättre,men öronen luras att fokusera på gurorna istf sången.Det borde vara tvärt om...
Men det tar sig sa mordb..Får vi lite lägre volym på gurorna så sitter det hela finemangs.
Tycker jag då..Invänta några fler kommentarer innnan du rattar,jag sitter "bara" med mina lurar nu..
Mike
cykeln:
HM
OK jag sänker gurorna ytterligare - vet inte om det hjälper dock!
Tack för dina tips - uppskattas som alltid!
Ny version i trådhuvud
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 18.09.2009, 23:23:33 ---HM
OK jag sänker gurorna ytterligare - vet inte om det hjälper dock!
Tack för dina tips - uppskattas som alltid!
Ny version i trådhuvud
--- Slut citat ---
Fy fasen vilken bra musik det görs nuförtden! Jag älskar den här låten också!
Sången... har nån reverb innan ELP-stickets "Lucky man"-grej med ackorden.
Det reverbet gör att sången ligger nånstans under/nedanför gitarrerna, som ter sig reverblösa på himlavalvet. Jag lyssnar i lurar och är nykter. Men min stackars pappa, han är också nykter men minnet sviker... polisen har nu kört hem honom efter att de hittade honom förvirrad någonstans. Det gör ont i hjärtetrakten att pappa knappt kan ta hand om sig... Han som en gång var sångens mästare och kunde alla visor andra bad honom sjunga.
Såja nu har låten gått några gånger - jag gillar verkligen den här låten!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida