Forum > Demolåtar

Cykeln - Saddle White Horses

<< < (7/7)

MaxB:
Sådär ja, nu är rösten framför miken.
Du kör inte med samma ackord och text som Eko på den här låten...
Det gör inget, låten är så bra att man kan spela den hur som helst.

cykeln:

--- Citat från: jugas skrivet 29.09.2009, 14:25:17 ---Härlig låt! Börjar i Usa o slutar i Liverpool...man kan ju få många kopplingar till både det ena och det andra...kul med referenserna till Wild Horses, den spökade nämligen i mitt bakhuvud när jag jobbade m Sleep...

Lite detaljer jag funderar över...lineguran har du redan fått massa smisk för....
jag är lite skeptisk till fasförskjutningen på refsången...
gitarren/erna rytmiskt otajt på sticket, speciellt dom dragningarna du gör snubblar till lite o det följer med dig genom hela sticket...hellre raka ettor...
och ska jag va riktigt petig så är det nå't som inte känns hundra när trummorna kommer in första gången...blir en liten, liten antydan till snubbeleffekt...tror det är gitarren som är lite orolig där...

Men jag gillar låten, sången o liret ...den förtjänar ju att jobbas igenom ordentligt!!

--- Slut citat ---
Tack och kul att du gillar låten - det är ju det allra viktigaste
Ska kolla refsången - ville ha ett annat ljud än verserna
Spelar säkert lite otajt ja - typiskt mej
Trummorna snubblar pga guran - troligt
Tack igen!

cykeln:
Tack för lektionen HM, Jugas och Herbeck!

cykeln:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.09.2009, 21:52:31 ---Sådär ja, nu är rösten framför miken.
Du kör inte med samma ackord och text som Eko på den här låten...
Det gör inget, låten är så bra att man kan spela den hur som helst.

--- Slut citat ---
Att jag inte kör med samma ackord beror på följande....
Eko skickade en refräng till en annan låt. Jag tyckte den stod för sig själv och skrev en versmelodi. Sen skrev vi klart texten tillsammans. Spelades in av ett kul livegäng - TRRR.
Sen satt jag och pulade med låten och skrev till lite melodi till refrängen (slutet) gjorde en ny versmelodi och skrev till text för att passa in i den nya melodin. Så det är nästan som en annan låt med refrängens första del samt en del text som gemensam nämnare. Thats the story as far as I can remember - rätta mej Eddie om jag är ute och cyklar som vanligt  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion