Forum > Färdiga produktioner

Toby - Rollercoaster

<< < (3/5) > >>

Toby:

--- Citat från: SYNTH skrivet 28.04.2007, 20:55:28 ---Fin låt! :) Håller med håller om mixningen skulle behöva fixas till något annars schysst. ;)

Roligt att du gillar låten, Synth!  Trots att det är långt från Synth. :P Jodå, jag ska skruva lite till.
Mvh
Toby
--- Slut citat ---

Toby:

--- Citat från: Tokai skrivet 28.04.2007, 21:13:07 ---Har hört låten förut och gillar den fortfarande
Kommer inte ihåg hur den första versionen lät.

Det är så otroligt mycket 60-tal över detta. Både vad gäller låt som sound (eller så är det bara jag som är gammal)
Om det är det ni vill så är det perfekt.
Ska det låta modernare - ja då är en annan historia.
Är det midi? (frågade jag om det då?) Eller är detta detta spelat live med bandet?

--- Slut citat ---

Hej Tokai!
Nej, det är inte live! Kul att du kan tycka att det låter så.  :) Det är möjligt att det är 60-tal över det. Ibland kan sådana analyser vara svåra att höra själv. Tack för din lyssning och att du gillar låten! :)
Mvh
Toby

Toby:

--- Citat från: 1up skrivet 30.04.2007, 02:00:45 ---Hallojsan, Toby!

Gillar din låt. Du har lyckats göra en fin produktion med fin tjockhet. Det är jättemycket + från mig!

Introt skulle kunna lyfta helhetsintrycket om det kortades ned eller gavs mer variation för att öka intresset redan från allra första början. Ta kommandot över lyssnarens uppmärksamhet, precis lika bra som du gör på slutet! :)

Lycka till önskar,

1up i natten.

Trevligt att du gillar! :) Tack! Jag får fundera lite över introt om det är för långt.
Mvh
Toby
--- Slut citat ---

Toby:
Bumpar i o med den nya mixen!  B)

Dividend:
Trallvänligt

coolt med visslandet i början. Annars har man ju hört låten förut.. 60-tal som sagt, med mycket beatles-influenser...

Sjung på svenska! ;) )Eller gör vad du vill, men det drar ner intrycket.)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion