Forum > Färdiga produktioner
Toby - Rollercoaster
SYNTH:
Fin låt! :) Håller med håller om mixningen skulle behöva fixas till något annars schysst. ;)
Tokai:
Har hört låten förut och gillar den fortfarande
Kommer inte ihåg hur den första versionen lät.
Det är så otroligt mycket 60-tal över detta. Både vad gäller låt som sound (eller så är det bara jag som är gammal)
Om det är det ni vill så är det perfekt.
Ska det låta modernare - ja då är en annan historia.
Är det midi? (frågade jag om det då?) Eller är detta detta spelat live med bandet?
1up:
Hallojsan, Toby!
Gillar din låt. Du har lyckats göra en fin produktion med fin tjockhet. Det är jättemycket + från mig!
Introt skulle kunna lyfta helhetsintrycket om det kortades ned eller gavs mer variation för att öka intresset redan från allra första början. Ta kommandot över lyssnarens uppmärksamhet, precis lika bra som du gör på slutet! :)
Lycka till önskar,
1up i natten.
Toby:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.04.2007, 14:18:03 ---Tjena T.
Denna har jag hört tidigare.Gillade den då ock gör det nu.Kanske ligger en av gurorna lite högt,den till vänster under första vers. Jag tycker trummorna sitter i mixen,arr/sound å lir mässigt,men jag är ju definitivt ingen trummis..
Hittar lite frekvens krockar mellan guror å sång.Spetsa sången eller gurorna,valfritt..Panorering av vissa delar skulle göra underverk,det är ju rätt mycket som låter stundtals så det blir lite rörig ljudbild i lurarna,däremot så låter det helt ok i monitorerna..
Nåväl,lite synpunkter från Boden.
Mvh
Micael
Jag får kolla gitarren en gång till. Kul att du tycker trummorna funkar. Mahan skrev ju att det var för mycket room men det kan ju också vara lite frekvens krockar som gör det lite rörigt ibland. Personligen tycker jag nog, efter att jag lyssnat några gångar, att det där jädra gapandet på slutet ska bort. Vad tycker du?
Trevlig Valborg!
T
--- Slut citat ---
Toby:
--- Citat från: valdez skrivet 27.04.2007, 16:38:03 ---Intressant låt..fina melodier!
Sången låter lite ojämn i volym..vissa fraser liksom försvinner lite och det blir svårt att höra hur texten går....men annars mycket bra sång och snygga stämmor!
Tack för din lyssninga Valdez!
Precis som du skriver, och som jag skrev innan, så är det lite ojämnt i sångens verser på sina ställen. Roligt att du gillar sången annars men ska inte gapandet på slutet bort?
Ha det kul ikväll!
Toby
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida