Forum > Färdiga produktioner

Gurano, Harmonica Mike, Marruschkka - Stress

<< < (4/6) > >>

mahan:
Tjou stressystrar o stressbröder!
Utan att ha läst nåt om låten så efter två takter så måste jag kolla om det är HM:s låt jag laddat ner! :D
Alltzå en fruktansvärt stressig och snygg låt, blev andfådd bara genom att lyssna.  Samarbete av högsta grad, BRA JOBBAT!

Som HM redan sade kunde den känslo- och stressladdade snygga basen dras ner lite volymmässigt. Och stämmorna kunde bounca lite mer (panoreras) från sida till sida för att nå en ännu högre stresspunkt. :)

h.  johan

Gurano:
Tja!
Bra att ni säger till ang nivåerna för jag sitter med en sunkig bärbar dator (skitdåligt ljudkort) och sunkiga hörlurar. När det hörs bra i mina lurar är det alltid för basigt!
Nu har jag sänkt basen ett snäpp! Hoppas att det räcker.

HM - Jo jag lajjade lite med ditt basljud. Jag har använt delay, EQ och lite slayer2-effekter. Det blev bra tycker jag - kanske dax att skicka den till klara demos :)

Mahan - Kul att du gillar. Om jag panorerar stämmorna så stannar nog hjärtat vid en genomlyssning - bäst att låta bli ;)
Samarbete är kul - vad ska man göra utan KR-kollegor?

Gurano

Harmonica mike:
Coolt meckat med basen!

Får ju lite ide´r till mina egna alster,att lattja lite med bas soundet..

Nåväl nu ligger basen bättre i volym.
Marre har du stressat ut på jätte scenen via reverbet,perfekt!

Stressa upp låten på färdiga  :D

Mike

Gurano:
Sagt å gjort - hastigt och lustigt kom låten till - och hastigt och lustigt så ligger den nu under färdiga demos.

Allt kan naturligtvis göras annorlunda och kanske bättre men det genuina stresset finns kvar, vilket gör mig glad :)
Återigen tack KR-folks

Gurano

Marruschkka:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.09.2009, 07:57:35 ---Coolt meckat med basen!

Får ju lite ide´r till mina egna alster,att lattja lite med bas soundet..

Nåväl nu ligger basen bättre i volym.
Marre har du stressat ut på jätte scenen via reverbet,perfekt!

Stressa upp låten på färdiga  :D

Mike

--- Slut citat ---
Gud va skoj samarbete det här blev..jag bara njuter av det hela..HM:s bas är verkligen pricken över i:et :P

Bra annars Gurano med pan samt delay på skrik-voicen, det behövdes, känns nog stressigt ändå, tack för det :lol:

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion