Forum > Demolåtar

mahan - FLIGHT OF THE RAVEN

<< < (2/5) > >>

Eddi:
Du är en mästare på dina körer Johan (med reservation för volym och sånt som nämnts) mycket vackra vibratostämmor som lirar fint tycker jag till denna lugna och sköna låt. Efter halva någonstans satt jag och längtade efter lite slide.... tror jag skulle sitta fint på denna.

mahan:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 26.08.2009, 14:12:23 ---Skön låt med potential. Men den behöver mycket jobb i mina öron. Mixen känns lite stökig och odefinierad, den spretar åt alla håll känns det som. Körerna som HM nämner låter inte rätt i volymerna. Sen tycker jag sången känns ovanligt ansträngd för att vara dig, du brukar ta dom högre tonerna med mer känsla i vanliga fall tycker jag. Några trumfills som känns lite malplacerade också. Samla ihop låten lite och fyll ut frekvensspektrat lite bättre. Kanske flytta den lite närmare lyssnaren också så upplevs det lite tightare.
Orgeln är störtskön....härligt ljud och skönt spelad med känsla. Fast jag hade hoppats på en lite mer vågad instrumentering nu efter dina enarmade dina synth-utforskningar........men men det kommer kanske.
Ja det blev en fogsvans här  :lol:
Jag välkomnar din andra arm tillbaka till Kr i alla fall.
Micke

--- Slut citat ---

Tjou Micke!
Tack för mycket ingående och uttömande kommentar, på riktigt uppskattas!
Du söker efter gamla Mahan sound, det gör jag åxå, men sanningen at säga så har jag ingen "fläskgura" här på stugan, har gett både guran och min nya Behringer Vamp3 till TsMalmbes förfogande, men i nästa vecka kommer den tillbaks och då jäkkelen... :P
Sången då... ansträngd... hade inte tänkt på den vinklingen men om du säger så... ska  kolla upp hela rasket med inbandning o nivåer, nåt e det ju som e åt hel.... singforshållet alldeles tydligt! :D
Men det kommer meeera, så förfärdiga dig.. en låt till med lite försök till tungare guror men...
Tack för lyssning och kommentar Micke! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 26.08.2009, 15:22:29 ---Nämen jo alltså... denhär blir nog bra... eller bättre, den är ju bra redan som den är nu ^_^. Gillar känslan i denna låt.
Space

--- Slut citat ---

Tjou Space!
Tack för en lite "lindrigare" mottagning :P
Visserligen finns det myckat att se över för att bli precision, dit försökere vi ju alla komma.
Bra att känslan kommer fram!
Tack för lyssningen o kommentaren! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2009, 19:54:33 ---Du är en mästare på dina körer Johan (med reservation för volym och sånt som nämnts) mycket vackra vibratostämmor som lirar fint tycker jag till denna lugna och sköna låt. Efter halva någonstans satt jag och längtade efter lite slide.... tror jag skulle sitta fint på denna.

--- Slut citat ---
Muchos takkkos EKO!
Hyrkkölä manskör tackar och spinner vidare... det kommer meeera! :D
Slidegitarr ja... vetetusan hur man lirar en sån, skulle säkert sitta snyggt nu när du nämner det.
Är det till den man ska ha ett rör, eller va de nu heter?
Så kom igen med din slide så spurtar vi detta alster till grande finaaale! :D

h.  johan

Eddi:

--- Citat från: mahan skrivet 26.08.2009, 21:23:13 ---
--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2009, 19:54:33 ---Du är en mästare på dina körer Johan (med reservation för volym och sånt som nämnts) mycket vackra vibratostämmor som lirar fint tycker jag till denna lugna och sköna låt. Efter halva någonstans satt jag och längtade efter lite slide.... tror jag skulle sitta fint på denna.

--- Slut citat ---
Muchos takkkos EKO!
Hyrkkölä manskör tackar och spinner vidare... det kommer meeera! :D
Slidegitarr ja... vetetusan hur man lirar en sån, skulle säkert sitta snyggt nu när du nämner det.
Är det till den man ska ha ett rör, eller va de nu heter?
Så kom igen med din slide så spurtar vi detta alster till grande finaaale! :D

h.  johan

--- Slut citat ---

Haha nä jag har gjort ett slide-försök med synt och det blev inte bra - men det finns säkert någon som kan köra slide på denna låt - tror det skulle passa skitbra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion