Forum > Demolåtar
mahan - FLIGHT OF THE RAVEN
mahan:
--- Citat från: olofd skrivet 28.08.2009, 16:06:37 ---Du måste träna på ditt uttal!!!!
Mixen måste vara mer definerad och punchig.
Det låter nästan som att du bara använder overheadmickarna på trummorna.
lyft fram de andra mickarna och sänk overheaden och buskomprimera trummorna.
--- Slut citat ---
Tjou olofd!
Kul att du tittar in Olof, trots en aningen negativ kommentar, hoppas du hittade nåt positivt i låten.
Vad det gäller uttal så e det ganska knepigt, vet ju inte exakt va du menar med uttalsproblemet men alla har vi våra myter beroende på varifrån vi kommer. Som finlandssvensk så kan jag ju bara använda mig av det jag kan, dialekter varierar från plats till plats och det tycker jag e bara berikande! :)
Hoppas du kunde definera närmare hur du önskar att punchigheten kunde förverkligas.
Överraskad över trumkommenten åxå, ingen kan väl klara svängen med bara OH :unsure:
Men huvudsaken e ju att du lussnat o kommenterat och det ska du ha ett STORT tack för Olof! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.08.2009, 18:09:46 ---Trumsoundet och loopen lämnar en hel del att önska. Gitarrspelet låter lite svajigt, inte så tight som det borde. Ideerna är där, så som demo går det igenom. Orgeln är bra tycker jag. Stämmorna är skrämmande höga.
Dynamiken i arrangemanget fattas, det blir lite jämntjockt tycker jag. Alla instmenten spelar hela tiden menar jag. Ingen höjdare eller megarefräng.
Snyggt svaj på sången, lite nytt på sångfronten liksom?
Denna skulle behöva en riktig megarefräng, nu är det liksom vers på vers.
--- Slut citat ---
Danke TSM!
Trummisen skall få bakläxa, garanterat. Och gitarristen får sparken! Organisten får löneförhöjning och kören får gå. Dynamiken kan jag ju inte sparka så den får jag jobba vidare på. Sångsvajet sparas och säljs till högst bjudande! :rolleyes:
Tackar för ingående lyssning o bra kommentar! :)
h. Obbnäsgurun
mahan:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.08.2009, 18:18:06 ---
--- Citat från: olofd skrivet 28.08.2009, 16:06:37 ---Du måste träna på ditt uttal!!!!
--- Slut citat ---
Nej,den är charmig hans accent.. :P Kör hårt Mahan :D
som slask går den igenom dividends-gränskontroll.. Mycket trevlig låt...
När är det dags för en mahan best of? :)
--- Slut citat ---
Tjou PER!
Najs att du lånade örat! Jou... det där med uttal e ju nåt man kan träna in på en femåring... icke en femtifemma... TROR JAG! :D
Snyggt att du fortfarande håller Mahanlåtarna arkiverade och gillar!
Best of jaaa... finns nog redan på "privata" marknaden, gäller här för var och en att ladda ner och bränna på :lol:
OCH DET KOMMER MEEERA! :D
tack Per igen en gång! Uppskattas! :)
'
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida