Forum > Demolåtar

mahan - FLIGHT OF THE RAVEN

(1/5) > >>

mahan:
Tjou!
Today, äntligen gurorna i famnen igen, GIPSET är history! Line6 Variax och den hemgjorda Fender Presicion basen fick stå för sounden idag,häärligt :D
Trots allt så startar jag med en mycket slow låt, den var lixåm först på listan att komma ut!

LÅTNAMN:  Flight Of The Raven
MEDVERKANDE: Mahan
GENRE:  Slow Ballad
KOMPOSITÖR: Mahan
TEXT: Spacetrucker
PLATS: Hyrkkölä stugan

Så sågarna igång gott folk och stympa detta alster :lol:

Version 1. (antar att det blir fler enligt gammalt bruk):
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/FLIGHT%20OF%20THE%20RAVEN.mp3[/mp3]

h. (den tvåarmade Obbnäsguuuuuben!) johan :)

Harmonica mike:
Tjenare Johan.

Gott att höra att du fått förstärkning i studion  :),två armar är alltid fler än en.

Den här då:
Jorå,det funkar på mig.Snyggt att du lät orgeln följa med.Guran har inte tappat trots att armen vilat några månader,kul.Trummorna bra som vanligt,egentligen finns det inget att såga på.Men tar man till "lillfilen" kan du alltid fixa/sänka körernas volym.Pytte lite otightheter också i liret,petitesser iofs..

Nä,det får bli tummen upp för att du fått ordning på alla medverkande i studion - och snickrat ihop en bra låt.

Rock on mate

Mike

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.08.2009, 09:01:35 ---Tjenare Johan.
Gott att höra att du fått förstärkning i studion  :),två armar är alltid fler än en.
Den här då:
Jorå,det funkar på mig.Snyggt att du lät orgeln följa med.Guran har inte tappat trots att armen vilat några månader,kul.Trummorna bra som vanligt,egentligen finns det inget att såga på.Men tar man till "lillfilen" kan du alltid fixa/sänka körernas volym.Pytte lite otightheter också i liret,petitesser iofs..
Nä,det får bli tummen upp för att du fått ordning på alla medverkande i studion - och snickrat ihop en bra låt.
Rock on mate
Mike

--- Slut citat ---
Och Boden ska ha ett tack igen en gång för kommentaren, särskilt tack til "lillfilen", den kommer alltid med goda råd! :D

Har alltid problem med både sång o stämnivåerna, delvs pga att det ofta blir flera tagningar och då har gamla inställningarna glömts. Ska se om nån kan ge tips om nån snygg plugg att använda, Kjaerhuskompressorn o Mpl-1 finns till förfogande ... fast troligtvis e det användaren som är orsaken till problemet ;)
Tack Mike o ha det gott!

h.  johan

jonnerstone:
Skön låt med potential. Men den behöver mycket jobb i mina öron. Mixen känns lite stökig och odefinierad, den spretar åt alla håll känns det som. Körerna som HM nämner låter inte rätt i volymerna. Sen tycker jag sången känns ovanligt ansträngd för att vara dig, du brukar ta dom högre tonerna med mer känsla i vanliga fall tycker jag. Några trumfills som känns lite malplacerade också. Samla ihop låten lite och fyll ut frekvensspektrat lite bättre. Kanske flytta den lite närmare lyssnaren också så upplevs det lite tightare.
Orgeln är störtskön....härligt ljud och skönt spelad med känsla. Fast jag hade hoppats på en lite mer vågad instrumentering nu efter dina enarmade dina synth-utforskningar........men men det kommer kanske.

Ja det blev en fogsvans här  :lol:

Jag välkomnar din andra arm tillbaka till Kr i alla fall.

Micke

spacetrucker:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 26.08.2009, 14:12:23 ---Skön låt med potential. Men den behöver mycket jobb i mina öron. Mixen känns lite stökig och odefinierad, den spretar åt alla håll känns det som. Körerna som HM nämner låter inte rätt i volymerna. Sen tycker jag sången känns ovanligt ansträngd för att vara dig, du brukar ta dom högre tonerna med mer känsla i vanliga fall tycker jag. Några trumfills som känns lite malplacerade också. Samla ihop låten lite och fyll ut frekvensspektrat lite bättre. Kanske flytta den lite närmare lyssnaren också så upplevs det lite tightare.
Orgeln är störtskön....härligt ljud och skönt spelad med känsla. Fast jag hade hoppats på en lite mer vågad instrumentering nu efter dina enarmade dina synth-utforskningar........men men det kommer kanske.

Ja det blev en fogsvans här  :lol:

Jag välkomnar din andra arm tillbaka till Kr i alla fall.

Micke

--- Slut citat ---

Ansträngd.... han har väl vrålat sig hes till våran ljudväggslåt  :lol:

Nämen jo alltså... denhär blir nog bra... eller bättre, den är ju bra redan som den är nu ^_^. Gillar känslan i denna låt.

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion