Forum > Demolåtar

mahan - FLIGHT OF THE RAVEN

<< < (3/5) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2009, 22:03:57 ---
--- Citat från: mahan skrivet 26.08.2009, 21:23:13 ---
--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2009, 19:54:33 ---Du är en mästare på dina körer Johan (med reservation för volym och sånt som nämnts) mycket vackra vibratostämmor som lirar fint tycker jag till denna lugna och sköna låt. Efter halva någonstans satt jag och längtade efter lite slide.... tror jag skulle sitta fint på denna.

--- Slut citat ---
Muchos takkkos EKO!
Hyrkkölä manskör tackar och spinner vidare... det kommer meeera! :D
Slidegitarr ja... vetetusan hur man lirar en sån, skulle säkert sitta snyggt nu när du nämner det.
Är det till den man ska ha ett rör, eller va de nu heter?
Så kom igen med din slide så spurtar vi detta alster till grande finaaale! :D

h.  johan

--- Slut citat ---

Haha nä jag har gjort ett slide-försök med synt och det blev inte bra - men det finns säkert någon som kan köra slide på denna låt - tror det skulle passa skitbra.

--- Slut citat ---

Jag har hört Wernborg slidea, och det lät riktigt gött. Så dra iväg ett PM till honom vettja. Men ni hörde det inte från mig  ;)

mahan:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 26.08.2009, 22:11:21 ---
--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2009, 22:03:57 ---
--- Citat från: mahan skrivet 26.08.2009, 21:23:13 ---
--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2009, 19:54:33 ---Du är en mästare på dina körer Johan (med reservation för volym och sånt som nämnts) mycket vackra vibratostämmor som lirar fint tycker jag till denna lugna och sköna låt. Efter halva någonstans satt jag och längtade efter lite slide.... tror jag skulle sitta fint på denna.

--- Slut citat ---
Muchos takkkos EKO!
Hyrkkölä manskör tackar och spinner vidare... det kommer meeera! :D
Slidegitarr ja... vetetusan hur man lirar en sån, skulle säkert sitta snyggt nu när du nämner det.
Är det till den man ska ha ett rör, eller va de nu heter?
Så kom igen med din slide så spurtar vi detta alster till grande finaaale! :D

h.  johan

--- Slut citat ---

Haha nä jag har gjort ett slide-försök med synt och det blev inte bra - men det finns säkert någon som kan köra slide på denna låt - tror det skulle passa skitbra.

--- Slut citat ---

Jag har hört Wernborg slidea, och det lät riktigt gött. Så dra iväg ett PM till honom vettja. Men ni hörde det inte från mig  ;)

--- Slut citat ---

Heheee :P :rolleyes:
Inte ett ljud från mig.... :lol: :D

h.  johan

spacetrucker:

--- Citat från: mahan skrivet 26.08.2009, 21:17:34 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 26.08.2009, 15:22:29 ---Nämen jo alltså... denhär blir nog bra... eller bättre, den är ju bra redan som den är nu ^_^. Gillar känslan i denna låt.
Space

--- Slut citat ---

Tjou Space!
Tack för en lite "lindrigare" mottagning :P
Visserligen finns det myckat att se över för att bli precision, dit försökere vi ju alla komma.
Bra att känslan kommer fram!
Tack för lyssningen o kommentaren! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Oukkei... nu har jag lyssnat på detta i ett par "riktiga" högtalare. Krväde ett par lyssningar innan jag kom "in" i låten. Bra låt, om ändå inte min absoluta favorit bland Mahan-låtar, det bör väl medges.
Nån nämde slide här, håller med... eller nåt annat "soloinstrument"... snygga stråkar eller sånt. Gitarren låter bra trots att handen ännu är konvalescent. Kören är kanske lite väl ivrig som nån här redan konstaterade.
Ser fram emot följande version med eventuellt lite drömska stråkar :)

Space

mahan:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.08.2009, 08:17:56 ---
Oukkei... nu har jag lyssnat på detta i ett par "riktiga" högtalare. Krväde ett par lyssningar innan jag kom "in" i låten. Bra låt, om ändå inte min absoluta favorit bland Mahan-låtar, det bör väl medges.
Nån nämde slide här, håller med... eller nåt annat "soloinstrument"... snygga stråkar eller sånt. Gitarren låter bra trots att handen ännu är konvalescent. Kören är kanske lite väl ivrig som nån här redan konstaterade.
Ser fram emot följande version med eventuellt lite drömska stråkar :)
Space

--- Slut citat ---
Tjou!
Hur ska man reparera en "för ivrig" sångare eller kör? More whisky eller... mera gips :huh:
Hör ju det själv åxå nu när vdet påpekas, kanske gräva ner låten bakom bastun o ta opp den för ny bandning på vårkvisten :rolleyes:

Ska kolla med grannen om han har ett par stråkar till övers, eller kanske tillomed en såg, :D

Tack för lyzzning o kommentar :)

h.  johan

spacetrucker:
Nänä... gräv för allt i världen int ner låten, det vore synd och skam. Om du lyckas få mina låtar att låta bra så nog fixar du dehär också ^_^

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion