Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Missförstånd
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.09.2009, 09:11:35 ---Skitbra Max!
Grymt sound nu.Trummorna,lite "källar" sound över dom..Kanske inte går att göra nåt åt då det är live,önskade rummet som trummorna lirar i var mera anpassat till låten - smaksaker - det funkar så här också.
Bra jobbat Max,och rock on mate.
Mike
--- Slut citat ---
Jag hade också lite invändningar mot rumssoundet men det är faktiskt inte rummet, utan tillagt efteråt. Kanske ska man be om ett renare rum - ett renrum. :P
Jag är nyfiken på hur munspelet låter på hög volym? Jag är rädd att det gör ont i öronen... Tacksam om nån säger hur det upplevs med andra lyssningsförutsättningar än de jag har (lurar Sennheiser PX100).
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.09.2009, 13:03:02 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.09.2009, 09:11:35 ---Skitbra Max!
Grymt sound nu.Trummorna,lite "källar" sound över dom..Kanske inte går att göra nåt åt då det är live,önskade rummet som trummorna lirar i var mera anpassat till låten - smaksaker - det funkar så här också.
Bra jobbat Max,och rock on mate.
Mike
--- Slut citat ---
Jag hade också lite invändningar mot rumssoundet men det är faktiskt inte rummet, utan tillagt efteråt. Kanske ska man be om ett renare rum - ett renrum. :P
Jag är nyfiken på hur munspelet låter på hög volym? Jag är rädd att det gör ont i öronen... Tacksam om nån säger hur det upplevs med andra lyssningsförutsättningar än de jag har (lurar Sennheiser PX100).
--- Slut citat ---
Lite OT först:
Jag är ju såld på munspel,så för min del får det gärna blåsa skiten ur övriga medverkande :D
Bäst att jag förklarar mig lite:
När jag lirade live så hade jag alltid svårt att höra mig själv.Gitarristerna skulle alltid ha så högt scenljud av nån anledning,trots att vi oftast hade ljudtekniker..Så nu när jag har chansen att mixa som jag vill - då hörs det.
On topic igen:
Reagerade inte på munspels volymen då jag lyssnade,lyssnar en gång till.Återkommer om jag tycker att det stör - liten chans dock :D
Mike
MaxB:
Ny mix 2009-09-12
MaxB_Missforstand_feat_Klemme_on_drums_ver6_norm.mp3
[mp3=200,20,0,3eft]http://max.shivas.se/music/MaxB_Missforstand_feat_Klemme_on_drums_ver6_norm.mp3[/mp3]
Har lagt munspelet på ett separat spår nu men inte fått rumslösa trummor ännu. Kanske ska strunta i det? Har testat mixen i lurar på hög volym och låg volym och tycker att det fungerar och allt går fram. Men sticker munspelet i öronen på hög volym för nån annan? Också tacksam för kommentarer hur mixen fungerar i andra högtalare eller lurar! Går alla instrument fram?
Eddi:
Det finns en diskrepans rumsljudsmässigt mellan Klemmes grisskinn och resten - varför är det så? Men egentligen är det inget som stör - allt går fram bra och munspelet är lysande - skulle kunna få än mer plats - men annars bra som det är.
cykeln:
Vilken utveckling!
Det är så gott gung i denna.
Tycker att allt går fram bra nu
Det mesta har gift ihop sig - det är bra rummet på trummorna som är lite eljest (håller med Eko)
Munspelet är ju super - kan var lite högre
Spelat den för grannen?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida