Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Missförstånd

<< < (12/12)

MaxB:

--- Citat från: equality skrivet 18.09.2009, 19:17:52 ---Sången skulle upp något i mixen och det raka basliret funkar men vore intressant att höra mer jamaicabas lite mer som det svänger på slutet och med utelämnad etta (är det väl?).

--- Slut citat ---

Ja nu ligger nog sången högre än tidigare tror jag. På det sista partiet har jag klippt lite i basen (tagit bort några noter varannan sväng), jag förstår att du gillar sista delens basspel mer än det raka som föregår. På den allra första versionen av den här låten spelade jag basen så men blev inte nöjd. 

Jag har en dröm och det är att kunna spela basen så att det gungar som jamaicareggae. Jag har försökt i många låtar men har gett upp i lika många. Nån gång kanske. Men jag gillar den här raka basen också. Med den har jag närmat mig reggae eller ska-kompet på gitarr. Det har jag också haft svårt för. Att träffa kort och stumt på trean alternativt kanske tvåan och fyran (jag saknar rätt musikteori-uttryck för det) har jag inte fått till så ofta. Men jag vill. Det skulle vara kul att få till ett riktigt sånt gung.

Nån gång borde det bli en video också!   :rolleyes:

Kenta K:
Jag älskar det otighta! heheh  :wub:

MaxB:

--- Citat från: Kenta K skrivet 24.09.2009, 23:35:58 ---Jag älskar det otighta! heheh  :wub:

--- Slut citat ---

Now, that's a way to put it - yeah!

asti:
Kul låt med snyggt munspel och bra trumspel, tycker jag!
Sedan är det ju sällan fel med en hammondorgel!  :wub:
Lite kort låt, kanske kunde förlängas med en vers?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion