Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Missförstånd

<< < (8/12) > >>

bow35:
Soundet till "Ringer dig vid tolv" är helt klart stort som Bob Marley. Tio poäng av tio från mig! (Tycker mixen är bra nu 2009-09-12, munspelet är inte för högt i mina lurar)

MaxB:
Eko och Cykeln, tack. Det är kul att spela munspel. Jag har skurit bort en del i lägre frekvenserna på munspelet och det har nog "sänkt volymen" en del. Jag har gjort det för att det inte ska göra ont i öronen om man drar på hög volym. Kände tidigare att det bara var muspelet som gjorde ont på hög volym men allt annat funkade. Och ja, jag har spelat låten för grannen. Han gillar den  :P

--- Citat från: bow35 skrivet 12.09.2009, 18:10:33 ---Soundet till "Ringer dig vid tolv" är helt klart stort som Bob Marley. Tio poäng av tio från mig! (Tycker mixen är bra nu 2009-09-12, munspelet är inte för högt i mina lurar)

--- Slut citat ---

Bob Marley, måste vara orgeln! På den här inspelningen har jag för första gången lyckats - innan ett orgelackord - köra med hela vänsterhandflatan över massor av toner på väg upp till ackordet. Har sett organister som kan spela, göra det. 

bow35:
Japp, det du fått till där på orgeln bidrar helt klart till ett mäktigt sound.

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.09.2009, 00:13:11 ---På den här inspelningen har jag för första gången lyckats - innan ett orgelackord - köra med hela vänsterhandflatan över massor av toner på väg upp till ackordet. Har sett organister som kan spela, göra det. 

--- Slut citat ---

Man kan ju alltid "fuska" också och använda den lediga handen att dra över tonerna på väg upp till ackordet. Då ligger den andra handen liksom där och väntar bara på att drämma till.  :)

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 13.09.2009, 11:29:55 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 13.09.2009, 00:13:11 ---På den här inspelningen har jag för första gången lyckats - innan ett orgelackord - köra med hela vänsterhandflatan över massor av toner på väg upp till ackordet. Har sett organister som kan spela, göra det. 

--- Slut citat ---

Man kan ju alltid "fuska" också och använda den lediga handen att dra över tonerna på väg upp till ackordet. Då ligger den andra handen liksom där och väntar bara på att drämma till.  :)

--- Slut citat ---

Precis. Det är så jag gör. Annars skulle jag aldrig hitta ackordet!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion