Forum > Färdiga produktioner
ydderF - Love Me Leave Me
Marruschkka:
Vilken bra pop-låt du gjort här, och du sjunger väldigt bra, på ett lite laidback-sätt som tilltalar..avspänd och skön ljudbild.
Klart för P3...kör så det ryker :D
/Marr
MaxB:
--- Citat från: Hellback skrivet 22.08.2009, 01:28:26 ---
--- Citat från: Yllet skrivet 21.08.2009, 22:38:51 ---Inte meningen att "hoppa på dig", kollade bara på din demokvota, den var rätt låg, men ser att du skrivit om andras låtar också :) Var bara lite rädd för att vi skulle få ännu en Emeser på forumet ;)
--- Slut citat ---
Noterar att min demokvota är låg.
Jag har kommenterat flera men bara lagt upp en låt?
Hur funkar det? :unsure:
--- Slut citat ---
Jag tror det funkar som så, att statistiken ser bättre ut om man är bra på att kommentera i andras låttrådar, kanske inte bara en gång utan även flera gånger. Om man däremot skriver massor med svarskommentarer i en egen tråd, där man lagt upp en låt och andra kommenterat, så ser inte statistiken lika bra ut...
Här är två olika exempel där den där procenten visar skillnaden om man vill vara aktiv i andras låt-trådar och kanske hjälpa dem med tips eller annat för att visa intresse. Det är både kul och lärorikt att ta del av vad andra skriver om det man gjort själv.
Antal egna demotrådar: 3
Postar i egna trådar: 22
Postar i andras trådar: 4
Förhållande: 15.38 %
Antal egna demotrådar: 28
Postar i egna trådar: 212
Postar i andras trådar: 944
Förhållande: 81.66 %
ydderF:
--- Citat från: MaxB skrivet 22.08.2009, 10:24:33 ---
--- Citat från: Hellback skrivet 22.08.2009, 01:28:26 ---
--- Citat från: Yllet skrivet 21.08.2009, 22:38:51 ---Inte meningen att "hoppa på dig", kollade bara på din demokvota, den var rätt låg, men ser att du skrivit om andras låtar också :) Var bara lite rädd för att vi skulle få ännu en Emeser på forumet ;)
--- Slut citat ---
Noterar att min demokvota är låg.
Jag har kommenterat flera men bara lagt upp en låt?
Hur funkar det? :unsure:
--- Slut citat ---
Jag tror det funkar som så, att statistiken ser bättre ut om man är bra på att kommentera i andras låttrådar, kanske inte bara en gång utan även flera gånger. Om man däremot skriver massor med svarskommentarer i en egen tråd, där man lagt upp en låt och andra kommenterat, så ser inte statistiken lika bra ut...
Här är två olika exempel där den där procenten visar skillnaden om man vill vara aktiv i andras låt-trådar och kanske hjälpa dem med tips eller annat för att visa intresse. Det är både kul och lärorikt att ta del av vad andra skriver om det man gjort själv.
Antal egna demotrådar: 3
Postar i egna trådar: 22
Postar i andras trådar: 4
Förhållande: 15.38 %
Antal egna demotrådar: 28
Postar i egna trådar: 212
Postar i andras trådar: 944
Förhållande: 81.66 %
--- Slut citat ---
Tack för informationen, MaxB och Jon.
detta verkar som et bra forum med et gjäng trevliga folk.
Men jag vil inte tänka statistik, kvota, förhållande, karma och gud vet vad!
Jag skal kommentera andra, självklart, och jag skal dela med mig den kunskap jag har, om någon undrar.
Det kallas vanligt folkskick, tror jag.
Men at det "liksom" är fel at kommentera på egen tråd hörs ju störtlöjligt ut!!!
Om nån skriver at dom tycker min låt är bra, och jag svarar tack, blir det dårlig statistik då?? :huh:
MaxB:
--- Citat från: ydderF skrivet 22.08.2009, 11:36:35 ---Tack för informationen, MaxB och Jon.
detta verkar som et bra forum med et gjäng trevliga folk.
Men jag vil inte tänka statistik, kvota, förhållande, karma och gud vet vad!
Men at det "liksom" är fel at kommentera på egen tråd hörs ju störtlöjligt ut!!!
Om nån skriver at dom tycker min låt är bra, och jag svarar tack, blir det dårlig statistik då?? :huh:
--- Slut citat ---
Jag gillar verkligen kontrollrummet!
Jag vill inte heller tänka på statistiken utan vanligt folkskick har hittills givit mig en "ratio" på c:a 81.66%, "just happens, ya know..."
Jag tror inte nån påstår att det är fel att kommentera i egna trådar. Men en del av oss svarar på flera andras synpunkter och kommentarer i ett sammanställt svar istället för att svara en i taget. Det är kanske onödigt men en del av oss gör så och... det påverkar visst den där statistiken som vi inte alls bryr oss om... ;)
(Nu är jag uppe i 81.71%) :P
asti:
Inget som sticker ut - mer än att det låter väldigt snyggt!
Snyggt komp i refrängen och bra sång rätt igenom.
Föredrar när du spelar bluegrass, vilket jag diggar stenhårt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida