Forum > Färdiga produktioner

ydderF - Love Me Leave Me

(1/10) > >>

ydderF:
Tja efter en bluegrass sång, kommer denna :wacko:
Jag måste ju vara schizofren :rolleyes:

Här är et forsök på lite pop 'n roll.
Har sjungit, spelat alt.
Lapsteel, piano, cimbalom, el och akkgura, bass och trummor. Har brukt Toontracks Metal Foundry på denna.
Spelat med Roland Vdrums.

Keep those comments coming ;)

Dividend:
Jomenvisst.

Låter väl "standard", sån typ av musik man hört förr, men kan inte heller särskilt mycket om genren. (Vilken genre är det? Om den har ett namn) Känner dock igen bra sång, ett gott hantverk och bra produktion :)

Det var en trevlig lyssning.

ydderF:
Tackar!

Man kan vel kalla det Rock/Pop kanskje? ;)

Dividend:
Jaaa, men det är så vanligt "inom" rock/pop med liknande sound som detta, så jag tänkte att det kanske hade ett namn :)

Fick jag anledning att lyssna igen.

Uppskattar sångmelodin mer denna gång, det kanske är en sån låt som sätter sig efter ett par lyssningar :)
Kan tycka plonket som inleder känns lite fjolligt.

När resten av instrumenten/sång sätter in så gör det inget, men just i början. Hehe, men det är kanske så du vill ha det...

ydderF:

--- Citat från: Dividend skrivet 21.08.2009, 13:56:50 ---Jaaa, men det är så vanligt "inom" rock/pop med liknande sound som detta, så jag tänkte att det kanske hade ett namn :)

Fick jag anledning att lyssna igen.

Uppskattar sångmelodin mer denna gång, det kanske är en sån låt som sätter sig efter ett par lyssningar :)
Kan tycka plonket som inleder känns lite fjolligt.

När resten av instrumenten/sång sätter in så gör det inget, men just i början. Hehe, men det är kanske så du vill ha det...

--- Slut citat ---

Tja, det var ihvertfall så jag tenkte det.. Skapar lite kontrast til det som kommer..
Men tack för dina tankar. De blir med vidare ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion