Forum > Färdiga produktioner
Eko - 123
Tokai:
Skönt flyt. Några halvdana breaks i början som kan tas bort, tycker jag. Sångstilen passar in i detta men drunknar ibland. Att jmfr detta med Anna Books ABC, som freddy gör, är ju heltokigt.
Mästaren av Verser har återigen gjort det igen! :D
Eddi:
--- Citat från: Tokai skrivet 24.07.2009, 21:03:32 ---Skönt flyt. Några halvdana breaks i början som kan tas bort, tycker jag. Sångstilen passar in i detta men drunknar ibland. Att jmfr detta med Anna Books ABC, som freddy gör, är ju heltokigt.
Mästaren av Verser har återigen gjort det igen! :D
--- Slut citat ---
:D Tack Tokai - mästaren av verser - ja jo jag vet att jag själv skrev det - tänkte inte på den här refränglösa låten men det stämmer ju ganska bra - har ett håsike att få till en bra refräng. Ditt inpass ang. brakes i början förstår jag inte vad du menar - har du någon tid för dom kanske?
Sedan tror jag vi uppfattar Freddys referenser till Anna Book lite olika jag tyckte det var hedrande jag. Jag menar Anna har väl sålt fler skivor än vi tillsammans? Om det här kan bli en sån låt så tänker inte jag protestera särskilt mycket. Men jag tror jag förstår vad du menar och det är hedrande i sig - tack!
Eko
Wernborg:
Har lyssnat igen här.
Tycker absolut du ska fimpa alla "körer" eller om det är menat som dubbar på sången. Bra energi i sången men det funkar mindre bra att sjunga nästan likadant på flera stämmor samtidigt. Det blir bara rörigt.
Ett trumfill i början som lät helt tokigt ur synk och rytm också. Bort bort.
Den börjar sätta sig nu.
Eddi:
:D Tack för bra feedback Wernis, men det där med körerna är ju det som gör låten även om min falsett inte är så kul... det får man leva med - men det ska alltså vara rörigt - det är med flit så. Trum tjosan har jag hittat och tror åtgärdat.
Tack Freddy som har lärt mig en del om högpass som jag inte kände till förut. Ordet kommer från Highpassfilter skulle jag tro som finns som en automation på Logic men inte i Cubase4 i alla fall fanns inget som heter Highpass i instruktionsboken. Det går ut på att dra ner samtliga instrument och ljud utom bas och baskagge så att inga ohörbara ljud finns med i mixen under 60hz. På Cubase får man alltså EQ:a varje spår så att EQ-kurvan går ner vid runt 60 hz.
Det har jag gjort nu så det blev en mix till som jag upplever som lite bättre vad gäller rumblet när alla ljud kör i 180. Så en ny mix finns i första posten men även här, hörs det någon skillnad?
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/123j.mp3[/mp3]
Marruschkka:
Jag lyssnade på Myspace igår..på din låt..men nu låter det ännu bättre..jag gillar hela ljudbilden här..så öppen..bra sång och sköna falsetter här..och fint piano-lir, låten är hel-gjuten.
Glöm Anna Book..haha :D Går bara icke att jämföra. Tacka din dotra istället!!
Superbra låt..och den senaste mixen låter helt komplett!
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida