Forum > Färdiga produktioner
Eko - 123
bjurte:
--- Citat från: Eko skrivet 22.07.2009, 03:59:25 ---
--- Citat från: uriah skrivet 22.07.2009, 00:08:56 ---Fn.. vilket tuggummi.. det går liksom inte att värja sig..
Skitbra,enkel men spännande på samma gång liksom,och va bra du sjunger..
Pianot är som nämdes underbart,fast kanske en aning högt.
Kände oxo att Guran stökade till det lite för sången här och där på slutet,men det är petiteser.
Högsta Betyg : PUNGT.. :wub:
--- Slut citat ---
:D Kul att du gillar Mr Heep
Det var inte bara pianot som slog ut små röda lampor i mixfönstret - trodde man kunde mixa med öronen men nu är det fixat inte en endaste liten röd lampa som det ser ut i senaste slutmixen. Tack för input.
Edit: Förresten välkommen till KR om du inte redan har skrivit en rad så finns det ett ämne som handlar om nya medlemmar där man kan presentera sig - uppskattat.
--- Slut citat ---
MEN HARRE GUU.... har du kollat medlems presentationerna på länge.. :lol: :blink:
Men tack i alla fall! ;)
equality:
Ja, låter helt klart i mina öron. Bra jobbat!
freddy:
Hej Eko,
Detta är som Anna Books "ABC" fast med siffror. :)
Jag gillar experimenten i denna, den tar ut svängarna och är intressant. Stor tumme upp för det!
Läser att du är klar med denna? Så ursäkta men... :)
Sången upplever jag som lite svajig, även att vissa stämmor inte synkar så bra. Vissa gillar sådant, inte jag så värst. Dock tycker jag om din röst, du har en fin klang. Så fortsätt sjunga en jädra massa. Gitarren upplever jag som alldeles för reverb-ig relativt resten av bandet. Pianot är även lite stressat ibland, räkorna sitter inte klockrent, även pianot låter som det ligger bakom för mycket reverb. Saknar tydlighet i mixen överlag.
Släng på högpass på allt utom trumma och bas till att börja med. Det går fort och skulle nog rensa upp lite av bumligheten/otydligheten. Dra ner lite på reverb överlag.
Kul låt!
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 22.07.2009, 14:11:58 ---Ja, låter helt klart i mina öron. Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Tack EQ - tycker jag med men inte Freddy ska försöka utrön vad som felas (fast violinerna är med)
Eddi:
--- Citat från: freddy skrivet 22.07.2009, 16:40:10 ---Hej Eko,
Detta är som Anna Books "ABC" fast med siffror. :)
Jag gillar experimenten i denna, den tar ut svängarna och är intressant. Stor tumme upp för det!
Läser att du är klar med denna? Så ursäkta men... :)
Sången upplever jag som lite svajig, även att vissa stämmor inte synkar så bra. Vissa gillar sådant, inte jag så värst. Dock tycker jag om din röst, du har en fin klang. Så fortsätt sjunga en jädra massa. Gitarren upplever jag som alldeles för reverb-ig relativt resten av bandet. Pianot är även lite stressat ibland, räkorna sitter inte klockrent, även pianot låter som det ligger bakom för mycket reverb. Saknar tydlighet i mixen överlag.
Släng på högpass på allt utom trumma och bas till att börja med. Det går fort och skulle nog rensa upp lite av bumligheten/otydligheten. Dra ner lite på reverb överlag.
Kul låt!
--- Slut citat ---
Här ursäktas ingenting :lol:
Ja sången är nog svajig och ur fas ibland, det sistnämnda vill jag ha kvar men när du säger svajig menar du off tune då? Eller något annat.Jag kör gitqrren den som låter mest med samma grupp som sången och där ligger ett reverb sedan har jag ett reverb på mastern. Men är det för mycket mjau vet inte jag. På pianot slängde jag in ett eget reverb för att få lite avstånd men med hög hörbarhet kan hålla med om att det inte blev 100 så har du ett annat tips så lyssnar jag grna att räkorna intesitter beror på att jag inte kvantifiserat solona -det går inte för då blir det flopp - fast jag tycker nog att de sitter faktiskt. Tydlighet i mix ala Yllet har aldrig vart min starka sida dessutom gillar jag när det skramlar lite men det får ju inte uppfatts som olyssningsbart förstås.
Det där med Högpass får du gärna förklara eller hänvisa vidare om - har aldrig hört talas om det - är det ett uttryck eller ett verktyg ?
Jag tar gärna en sväng till med denna mix - men jag kände att jag eller mina kunskaper tog slut ungefär här.
Så kul att du gillar men som sagt du får gärna rådge vidare.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida