Forum > Färdiga produktioner
Eko - 123
Eddi:
LÅTNAMN: 123
ARTIST/GRUPP: Eko
GENRE: Flumpop
LÅTLÄNGD: 3 minuter ganska prexist hade passat i schlagersammanhang alltså
KOMPOSITÖR: Eko
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: Idégivare dottern men den handlar inte om henne eller ja... lite kanske
INSPELNINGSÅR: 2009
Semester i all ära men det har inte blivit ett dugg musik senaste 14 dagarna. Nu har jag gjort en liten komma-igång-snutt som jag stal från min 4,5 åriga dotter ety hon börjar traktera utrikiska. Hon pekade på mig och sa gravallvarligt One Two Three You Love Me
Så det snodde jag raskt och plockade ihop till en snutt idag. Men tyck gärna till i vanlig ordning.
Jag hann till version 7 innan jag tycker den är klar men lite går säkert att pilla på ändå.
Jepp det blev en version 8 men nu tror jag det är slutmixat. Kom på att jag glömt formalian men nu är det också fixat.
Tack alla för feedback :)
Freddy har lärt mig lite om högpassning så det fick bli en ny slutmix :D
Wernborg:
Jäkligt flummigt, men en bra hook det där, one two three.......
Hade varit fräckt med ett riktigt tungt beat till detta. Kanske ett mer renodlat gitarriff också...
Götttttt....
Eddi:
Tack Wernis. Fasen jag får inte till det i bärbara datorn där är bara låten med till 46 på KRspelaren och det år ju den första felaktiga versionen. .. Bunkrar datorn själv det gamla alternativet? Skitmysko är det. Hur mycket får ni på KR-mätaren? Den ska vara typ 2 minuter o 11 sekunder
Eko
equality:
Skön soul/blues-feeling där beatet vid start ställer skåpet där det skall stå. Charmigt. Vid "eleven" dränker orgeln sången och jag hör inte mer vad du sjunger. Personlig och bra sångröst så det skulle jag vilja höra mer av.
Eddi:
:) Tack EQ för omdömen jo orgeln blir nog lite för mycket- jag gillar låten själv så här i efterhand så jag tror jag måste fixa till den ite så att den funkar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida