Forum > Demolåtar
equality - Inside my head
equality:
--- Citat från: freddy skrivet 07.07.2009, 17:20:27 ---
Yes, TM är gratis med, kanske jag skulle ha sagt. Här hittar du denna plugin: http://www.stillwellaudio.com/?page_id=18
--- Slut citat ---
Tack igen! Testade på trummorna och visste blir det mer tryck på nåt sätt. De är nu inte så bra från början och behöver nog göras om från grunden.
--- Citat från: Åsa skrivet 07.07.2009, 21:19:30 --- :huh: jag trodde jag hade skrivit en kommentar på den här låten, men icke.
Men du vet att jag gillar den!
Den här låten sätter sig hos mig, med finslipning så blir det ännu en Equalityklassiker tycker jag :)
Fin melodi, bra text. Väldigt bra refräng. Vers med för den delen haha. Ja precis, håller med om att kompet låter lite midi faktiskt.. men det där får du till, övertygad!
--- Slut citat ---
Tack Åsa! Om man ändå hade midi på rösten också! :( Närå, får nog dra ner några toner för att klara omfånget. Kul att den gillas.
Håller på att slipar lite och ny version med intro, nytt piano, annan bas och lite trum(öjuds)ändringar uppe strax. Inte sjungit om den än.
Harmonica mike:
Tjena Mikey.
Jag drog ned den instrumentala verren,tänkte testa lite idag men hann inte...Lyssnat på din "nya" verre,,jorå,lite närmare sångmässigt.Ruskigt snyggt intro!
Undrar om inte lite "soulfeeling" på leaden skulle göra susen? Inte blues,mera åt soul hållet..
Testar så fort tillfälle ges,om det är ok..
mvh
Mike
equality:
Nu har jag sjungit om den i en lägre tonart och det var inte alls samma struptortyr. ^_^
Om nån har lust och hinner finns länken högst upp.
equality:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.07.2009, 15:31:06 ---Tjena Mikey.
Jag drog ned den instrumentala verren,tänkte testa lite idag men hann inte...Lyssnat på din "nya" verre,,jorå,lite närmare sångmässigt.Ruskigt snyggt intro!
Undrar om inte lite "soulfeeling" på leaden skulle göra susen? Inte blues,mera åt soul hållet..
mvh
Mike
--- Slut citat ---
JAVISST HM! Du hann skriva innan jag postade min senaste verre. Håller med dig om soulinställningen. Har nog tappat allt detta i min senaste version. Sjunger mer rakt bara för att jag var så glad att nå de flertalet toner. Kör på Micke! Kul! :D
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 08.07.2009, 15:34:41 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.07.2009, 15:31:06 ---Tjena Mikey.
mvh
Mike
--- Slut citat ---
JAVISST HM! Du hann skriva innan jag postade min senaste verre. Håller med dig om soulinställningen. Har nog tappat allt detta i min senaste version. Sjunger mer rakt bara för att jag var så glad att nå de flertalet toner. Kör på Micke! Kul! :D
--- Slut citat ---
Tjena.
Missade verre tre,nu låter det rätt bra.Jag testar i vilket fall som helst så får du välja och vraka bland verrarna :)
Hang in there mate,släng gärna upp en sånglös verre,eller dra den på mailen min..Inte säkert att "nya" tonarten passar min pipa,men jag testar gärna.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida