Forum > Demolåtar
equality - Inside my head
equality:
Beklagar sena svar!
Eko: Att det låter Karl tar jag som en stor komplimang då jag beundrar hans musik väldigt mycket! Kul att du gillar harmonierna. Försöker man nåt 10cc-tänk så blir det ju ett brytackord som fungerar som nån slags trampolin som kan bära iväg till något helt annat till nästa brytackord osv. Ska försöka fixa till mer stråkar där i mitten.
asti: Jo Paul fixar nog de där högsta tonerna fortfarande... Ska fixa till stråkarna. Thnx hoppas det är bra vid Höga kusten.
Tokai: Mycket bra och realistiska synpunkter! Bas och trummor skall absolut ses över.
Emulator: Kul att du uppskattar denna. Jo jag kämpade som f.. med rösten nästan på det sätt du anger. Men, men funderar på att sänka den något. Instrumentalversion kommer högst upp så småningom.
Divid: Tror ni har börjat vänja er vid min svajiga röst och det är ju...bra. Kan hålla med om förlängningsbehov.
HM: Tack återigen Micke. Som alltid intressant med co-lab. Jag slänger ut nån trevare.
stajo: Knappt två minuter är väl väl kort? Basen skall göras om, helt klart.
Rattlesnake: Sorry om detta ligger nära något du pysslar med. Sen tidigare ser jag ju dig som en musikalisk själsfrände så det är nog inte så konstigt men man skall aldrig underskatta sina brytackord! :D ELO:s Living thing osv gillade jag mycket och Lynnes celloarrangemang även om de på nåt sätt kändes mer lättviktiga än Beatles. Lift me up från hans första soloplatta är den jag gillar bäst. Körer finns ju inte nu men skulle kanske funka. Basen drog iväg och blev för krånglig och sångbrister i såväl uttal som stabilitet finns.
Mäster Peo: Håller inte med dig om Beatles... :rolleyes: ;) MEN jag är skitglad för dina fina ord. Visst skall försöka fixa sången.
Tack alla för jättebra feedback! Mycket finns nu på åtgärdslistan.
freddy:
Känns som du provar på nytt här! Kul tycker jag. :)
Nu ska vi se. Låten gillar jag med, helt klart.
Jag får dock lite känslan av MIDI-komp bakom sången. Det låter lite för rent för mig, lite skit på bas/klaver och trummor skulle behövas tycker jag. Det är lite snällt nu. Prova lite lite dist, eller någon värmeplugg. Prova att slänga på stillwells transient monster (t.ex.) på trumbussen (trummorna kommer börja "leva" lite mer).
Sången är bra, men jag skulle vilja ha mer stöd i dom högre partierna, att du tog i lite mer istället för att "fega". Snackar alltså inte om falsetten utan med den vanliga rösten.
Lite mer kompressor på sången skulle nog behövas med. Ett exempel: ...leave without a warning.. sen kommer en abrupt ...OR IS all inside my head. Låter nästan som du klippt in en annan tagning av sången där på OR IS. Jämna ut lite.
Gillade stråkpartiet mycket!
equality:
--- Citat från: freddy skrivet 07.07.2009, 01:53:55 ---Känns som du provar på nytt här! Kul tycker jag. :)
Jag får dock lite känslan av MIDI-komp bakom sången. Det låter lite för rent för mig, lite skit på bas/klaver och trummor skulle behövas tycker jag. Det är lite snällt nu. Prova lite lite dist, eller någon värmeplugg. Prova att slänga på stillwells transient monster (t.ex.) på trumbussen (trummorna kommer börja "leva" lite mer).
Sången är bra, men jag skulle vilja ha mer stöd i dom högre partierna, att du tog i lite mer istället för att "fega". Snackar alltså inte om falsetten utan med den vanliga rösten.
Lite mer kompressor på sången skulle nog behövas med. Ett exempel: ...leave without a warning.. sen kommer en abrupt ...OR IS all inside my head. Låter nästan som du klippt in en annan tagning av sången där på OR IS. Jämna ut lite.
--- Slut citat ---
Bra synpunkter som alltid Freddy. Stillwell transient monster har jag ingen aning om men låter ju klart intressant. Lutar nog åt en sänkning en och en halv ton, minst! Ny sångtagning allstå. Emu
efterlyste instrumentalversion. Kommer här: Inside instrumental
freddy:
--- Citat från: equality skrivet 07.07.2009, 02:25:36 ---
--- Citat från: freddy skrivet 07.07.2009, 01:53:55 ---Känns som du provar på nytt här! Kul tycker jag. :)
--- Slut citat ---
Bra synpunkter som alltid Freddy. Stillwell transient monster har jag ingen aning om men låter ju klart intressant. Lutar nog åt en sänkning en och en halv ton, minst! Ny sångtagning allstå. Emu
efterlyste instrumentalversion. Kommer här: Inside instrumental
--- Slut citat ---
Yes, TM är gratis med, kanske jag skulle ha sagt. Här hittar du denna plugin: http://www.stillwellaudio.com/?page_id=18
Åsa:
:huh: jag trodde jag hade skrivit en kommentar på den här låten, men icke.
Men du vet att jag gillar den!
Den här låten sätter sig hos mig, med finslipning så blir det ännu en Equalityklassiker tycker jag :)
Fin melodi, bra text. Väldigt bra refräng. Vers med för den delen haha. Ja precis, håller med om att kompet låter lite midi faktiskt.. men det där får du till, övertygad!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida