Forum > Demolåtar
equality - Inside my head
Rattlesnake:
Riktigt skön låt. Stråkarna lyfter riktigt låten. Irriterande nog håller jag på på med en låt med nästan samma ackordföljd. :D
Fast dina brytackord på sticken är mycket snyggare.
Det jag saknar är mer distinkta körer, kanske lite åt ELO-hållet. Och basen tycker jag är för avancerad, den stjäl för stort utrymme. Trummorna kör lite för återhållsamt låten igenom, jag tycker de kunde användas för att höja dynamiken på sticket.
Sången har några svaj: första "or is it all" och "evenings". Men sedan låter det som du får upp ångan och det låter mycket säkrare. Schysst falsett på "smile".
Men det låter proffsklass om själva inspelningen. Jag tror jag har hört den 10 gånger nu! :D
Edit: Jo, "instead" har ett lite för svenskt uttal på d:et. Petighetsministern har uttalat sig. ;)
Harmonica mike:
Tjenare.
Bra låt Mikey,vill du låna min pipa så dra ett pm..Lite tight nu men på två veckor cirkus så har jag gott om den varan..
Mike
stajo:
en låt som absolut växer för varje lyssning. Tycker uppbyggnaden är bra och faktiskt lagom lång.
Pianot funkar bra men basen tycker jag kanske är lite väl överarbetad eller hur man skall uttrycka det.
Men mycket snygga harmonier och det här kommer bli kanon :)
equality:
Sent hem från sommarstugan igår. Shit vilken fin respons och uppmuntran! :) Återkommer med utförligare svar och feedb i andras trådar.
Master Peo:
Den här låten är en höjdare !!
Behaglig att lyssna till med en genuint välgörande retro-känsla. Beatles hade inte kunnat göra den bättre. Din röst passar verkligen till den här typen av låtar. Saknar bara lite mer självförtroende i framträdandet av sången ... och uttalet i texten skulle kanske kunna göras lite tydligare.
Hoppas få höra fler sånger i den här stilen!
Peo
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida