Forum > Demolåtar
equality - Inside my head
equality:
Tur att man är någorlunda anonym på forumet med tanke på allt vansinnesgastande man lagt upp här på demosidorna. :ph34r:
Bara att hoppas på samma tur med grannarna... :rolleyes: Vad kostar en sångpedagog? Och försöker man nå de där
onåbara tonerna sitter all koncentration där så tappas all koncentration på uttalet. Behöver nog förlängas med något solo eller intro.
Rensning i bastonsträsket är nog också nödvändigt.
Tur att det regnar på semestern så man kan sitta vid musikprylarna. :huh: Detta var nog tänkt som en flört med
gamla idoler som 10cc och The Beatles men som alltid dömt att misslyckas.
Ville höra om detta är värt att satsa på med annan sång -are/-erska då förstås!
LÅTNAMN: Inside my head
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: soft pop?
LÅTLÄNGD: under 2 minuter
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT:e
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
(LÄNK: Inside my head)
Ny version 8/7: Inside my head III
Eddi:
Det här påminner om Carl på något sätt fasen vet hur - harmonierna kanske. Bra låt - lite minus för sången just nu trots effektfulla utsvävningar - sitter inte helt. Eller jo gör nog det i alla fall. Får lyssna imorgon med nyktra öron.
Eko
asti:
Sköna växlingar/övergångar mellan dur och mollharmonier.
Stråkarna som kommer in i sticket kunde gärna ligga kvar lite längre och inte vara så korta, tycker jag!
Fint, följsamt piano. Mycket Beatles-vibbar. Sången är lite svajig här och där, men det sätter du säkert efter några försök!
Annars kan du väl höra med Paul! :rolleyes:
Tokai:
Beatles och Beatles efterföljare 10cc, lovar gott. 10cc tog ju lite över det här som Beatles började med i slutet, nämligen att baka ihop olika teman i samma låt och dom gjorde det på ett grymt skickligt sätt.
Mer distinkt på allt, säger jag direkt. Sången, kompet - mer rakt på. Nu är det lite trevande. Och inga krusiduller, inga krångligheter med basen och trummorna.
Jobba stenhårt med detta, för det är mycket bra, vissa delar ger mig rysningar
Versen är lite soulaktig, inte speciellt Beatlesaktig, mer som Marvin Gaye eller nåt, sen kommer lite 10cc typiskt, visst. Det är en demo, ett utkast, men för att få det till en riktig låt krävs nog ett jättejobb. Hoppas du orkar ta itu med det.
Emulator:
JAg tycker att låten som sådan snarare nästan är klar? En bra låt med starka melodier, behöver inte så mycket mer skit i arrangemangsväg lixom :)
Högstam, ansträngda tonerna tycker jag också pånimmer om Karl :)
SKitbra :) kan du kanske posta en instrumentalversion i tråden?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida