Forum > Demolåtar

equality - Inside my head

<< < (6/8) > >>

Rattlesnake:
Gillar den nya verren. Du låter ju klart mindre ansträngd i denna tonart.
Jag tyckte jag hörde en kör på förra verren, men den kanske bara finns inside my head.

Basen har du gjort om, va? Tycker jag blev bättre så här, men ljudet lider lite av nedtransponeringen, den låter för mycket MIDI i de djupaste tonerna. Tror du är nedanför det naturliga elbasregistret där. Jag kan lägga en riktig bas om du vill.

Tycker om cellon i början också, men även den låter lite onaturlig i atacken på vissa toner. Kan ju testa om den går att få till bättre med mina pluggar om jag får låna midifilen.  :)

zorrow:
Låten är riktigt bra! Svår sång där det finns lite fixar att ta tag i men det är inte så farligt (man kan leva utan dem). Fösta hälften av sången sitter stenbra. Andra hälften sitter nästan lika bra. Men bara nästan.  Har inte hört tidigare versioner. Bra låt och fin och nära sång. Secon thoughts: Nu är jag grymt petig på ett riktigt bra alster. Ta det för vad det är...

Eddi:
Denna är helt enkelt för jäkla underbar - alldeles för kort men det är kanske så ska vara.
Eko

Wernborg:
Riktigt bra detta.

Tror jag tjatat om midielbas och dess anslag förut i dina trådar? Speciellt när basen hörs nästan ensam skulle velocityvärdet minskas ordentligt. Cellon huggs av något i introt på några toner lite onaturligt.

En modulering efter andra vändan låter onaturligt "sökande" i mina öron. Lite onödigt tycker jag.

Går inte elbasen lite lågt i sticket? Nergången på elbasen efter sticket är plågsamt midilåtande.

Håller med Divi om att den gärna får bli lite längre.

Mycket bra!!!!!

stajo:
såja, blev bra det här. Fint intro men är inte cellon lite torr mot pianot?
De djupaste bastonerna på breaket känns nästan onaturligt djupa.
Mycket skön låt och du är ju princip hemma.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion