Forum > Demolåtar

Let's Head South - Demolåt nummer 2 [update 090715]

<< < (5/6) > >>

lnetzel:
Zorrow-> Tack.. men jag har ju precis suttit i 5 timmar och meckat med den:) Kunde du inte skrivit det lite tidigare...

Skämt åsido, det behövde pillas på i mixen så jag gjorde det. Skrek även om några små saker och lade på en liten basgrej i mellanspelat. Jag har nog varit på volymen på det mesta men största förändingen är väl att jag har programmerat om klicketiklickarna i första halvan av låten och jag tycker det blev bättre själv (men klockan slog precis spöktimma och öronen har fått sitt så vem vet hur det låter när jag vaknat)

Ni andra, blev det bättre eller sämre, bättre va ;)?

(uppdaterad version hittar ni första inlägget)

zorrow:
Tyvärr, ett steg bakåt. Mindre klarhet och för mycket lågbas. Ettan är fulländad. Varför ändra? Z

bow35:
Diggar. Kan tänka mig att lyssna på detta till lite boxningsträning. Growlen har enorm potential tycker jag. Tycker den surar lite ibland, men tar några riktiga lyft då och då. Gillar mittenpartiet som fan. Gurorna och trummorna låter ok i mina öron. Tycker sytnh-blippen passar in som en smäck. 

lnetzel:
Ja nu har jag faktiskt meckat lite till och uppdaterat med version 3 och styrt upp lite som jag själv inte gillade så nu har jag faktiskt en version som jag personligen är nöjd med och kan tänkte mig att ha som färdig demo version.

Zorrow-> Det var trist att du tyckte det. Jag gillade personligen den mixen bättre än den första men du har rätt i att det blev lite mycket bas, det var inte min mix egentligten, det var jag som slarv-snabb-mastrade efter att jag mixat ned men men... får se vad du tycker om version 3 nu då.

bow35-> Tackar! Det är kul att höra positiva kommentarer om growl/skrik från många olika användare, börjar nästan tro på er snart:) Jag har åtgärdat två ställen där jag tyckte sången var lite sur också. Är de ställen du reagerade på kvar i version 3?

freddy:
Hojt!

Lyssnade på v.3 nu. Baskaggarna låter mycket bättre nu tycker jag. Det är tydligare anslag!

Sången kan nog få komma fram lite till, skulle nog dra ner på lite reverb med. Känns lite som sångaren står bakom bandet nu, på avstånd.

Basen då? Hur låter den? Jag hör något dovt. Skulle vilja ha lite anslag i den, alltså höj lite diskant. Även lite dist, så den kommer fram lite och hjälper gitarren mer.

Gitarrerna känns nu lite "näsiga", lite gnälliga. Som att dom är lite FÖR hårt beskurna? Lite mer värme i ljudet och inte så nasalt skulle vara fint tycker jag. :)

Låten gillar jag fortfarande! 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion