Forum > Demolåtar

Let's Head South - Demolåt nummer 2 [update 090715]

(1/6) > >>

lnetzel:
Japp, då var det dags för gap och skrik igen i demo låt nummer två som börjar närma sig "klar". Även denna låt skulle jag vilja ha lite kommentarer på angående själva produktionen men även som låten i helhet om ni har någon åsikt.

Arbetslåtnamn: hh14 beta demo v3
Artist: Let's head South
Genre: Industri/Metal
Låtlängd: 3:01
Kompositör: Lars Netzel
Producent: Lars Netzel
Inspelningsår: 2008-2009
Format: mp3

Låttext:
Hey, make way, for me, or else i will show you
hell, and tell, all about the shit you did to me.

You're my  worn out foe,
seems I cannot let things go

Hey, you stay and hear, me out when I speak up for
me cause the seed to hate, well it grew up with me.

You're my worn out foe,
seems I cannot let things go

[filmsampling]

Fuck you, you piss me off.
..repetera...

Off

Off

(länkar till låten borttagna 090715 eftersom låten nu finns på http:www.myspace.com/letsheadsouth)

freddy:
Lite snabb kommentar nu. Får återkomma senare.

Spontant gillar jag detta riktigt mycket, tycker om introt som sätter en skön stämning. Även mittenpartiet där med sköna inslag, det blir riktigt stämningsfullt helt enkelt.

Fan vad du låter som Devin om growlen, riktigt ballt, låter fan som det är han som gästar :) haha, mäkta imponerad här.

Baskaggen känns lite konstig i mixen, är det för lång attack på kompressorn? den är liksom lite trög...

Bra låt och intressant uppbyggnad, bra jobbat!

Emulator:
klicketcklicketickliceti....j ävlar va ni gödslar med kaggar på er sida av musiken :lol:

Tycker faktiskt det låter riktigt bra. Grymma lågfrekventa grejor genom hela låten, astighta gitarrer.

Skulle nog gilla dett på riktigt med mer vanlig sång, men så är jag i yngre medelåldern också, och har mest lyssnat på synth i uppväxten :lol:

Taggen va ju underbar också :D

SKitsnyggt jobbat :)

lnetzel:
->Freddy: Du har helt rätt, kaggen låter konstig, jag har nog fokuserat på annat och glömt av den. Jag tror inte det ligger något annat än EQ på specifik men det verkar som volymen åker upp och ned lite omotiverat. Den ligger ju med i ett gäng gruppspår med annat som har kompressor också. Det skall kollas på! Var är det du tycker det låter Devin? Det var totalt oväntat att läsa för den killen står ju i en klass för sig:).Growl för mig är när Devin gör mörka rösten i "Planet Smasher" från Ziltoid skivan. För dem med spotify, 1.40 in i låten:  http://open.spotify.com/track/3cxt4BI0ZBybDekIayjCZD

->Emulator:Tackar. Är också yngre medelålder... och var själv helt inkörd på synth under större av uppväxten och känner mig klar med det. Jag kommer inte att sjunga mycket med detta projekt även om jag försöker få en "ton" i vissa skrik med hjälp av övertoner men det är är väldigt-svårt att få det jämt. Kul att du tycker det låter tajt.

MacTS:
Cool! bra ljudbild, cool och tung låt! Jag tycker du ska höja "growl-sången" lite

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion