Forum > Demolåtar
Let's Head South - Demolåt nummer 2 [update 090715]
lnetzel:
Suck :wacko:... för lite basanslag ja kan jag gå med på... upp på hästen igen!
Gitarrerna är jag själv nöjd med faktiskt och även reverbet på rösten. Det kanske är mina gamla synthdagar som gör sig påminda där sången ofast ligger lite lågt men jag gillar det. Men det är bra att du påpekar det, annars skulle jag inte ha lyssnat efter det igen och tagit ställning. Däremot tycker jag nu att det saknas gitarrer i mitten av mixen...
lnetzel:
okej... nu är jag redigt trött på denna låten! Finns en 4e version nu men den skiljer sig nog kanske inte så mycket från version 3.
Lade till en svag gitarr i mitten, drog upp sången lite till överlag och drog på lite mer diskant på basen i sista halvan av låten.
freddy:
--- Citat från: lnetzel skrivet 14.07.2009, 09:54:52 ---okej... nu är jag redigt trött på denna låten! Finns en 4e version nu men den skiljer sig nog kanske inte så mycket från version 3.
Lade till en svag gitarr i mitten, drog upp sången lite till överlag och drog på lite mer diskant på basen i sista halvan av låten.
--- Slut citat ---
tumregel ett - Pilla tills du själv är nöjd. Man kan inte vara alla tillags och alla har olika smak och preferenser. Så det kan bli ett jädra evighetspill om du ska försöka följa oss alla :)
Lyssnar bara i datorhögtalare nu, men jag tycker det låter bra. Känner du dig nöjd så är det bara att gå vidare :) En mix blir som sagt aldrig klar.. man måste överge den.
lnetzel:
Freddy du har helt rätt och jag är ju nöjd. Det är ju de där grova missarna i början som jag faktiskt fått hjälp med här, precis som med första låten jag postade.
Tack så mycket allihop!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida