Forum > Demolåtar
Let's Head South - Demolåt nummer 2 [update 090715]
Bengan_gbg:
Inetzel: Jag är inne på Freddys linje...det är ngt där m kaggen som gör att det inte känns lika tight som det "borde". Väl framfört annars!
Danny Dee:
Asbra! Gillar denna som f*n. Tycker reffen "You're my worn out foe,
seems I cannot let things go" är hur bra som helst när du går upp på sista.
Det enda jag saknar är lite tryck i allt.
Ska göra en lyssning i bättre lurar för att se om det är det som spökar.
Personligen tycker jag att kaggarna släpar lite skönt. Kan nog putsas upp en del men det är inget jag stör mig på.
/D
Harmonica mike:
Tjenare.
Inte min påse detta,men bra ylat! Liret ok,kan inget om genren så mix/baskagge resonemanget lämnar jag därhän.Möjligen upp med sången lite,det är väl det enda jag spontant reagerar på..
Rätt fräck låt ändå fast jag inte huserar på dessa berddgrader :)
Rock on mate.
Mike
lnetzel:
Blader -> Jag är inte bättre än Devin, men tack ändå! Gillar du inte strapping kaoset så borde du väl gilla senaste "Ki" av Devin Townsend Project?
(för er med spotify) Den är grymt bra men ganska soft.
Danny Dee ->Tackar! Jag hade gärna velat gå upp i första "refrängen" också men är väl för hårt knuten till traditionell struktur plus att jag inte lyckades sätta mer höga skrik den dagen efter att jag hade sjungit in slutet, var rätt trasig dagen efter:). Tycker den första "refrängen" låter rätt halvdant överlag nu, funderar på att sjunga om den, missar "jämnheten" i anslaget, låter osäkert. Kaggarna verkar ju vara ett mysterium för många:) Visst, mer tryck behövs nog men jag tror faktiskt det har med programmeringen att göra, dem är inte "Cobra" sync (som Bengan_gbg uttryckte det) med gitarrerna och det har nog halv medvetet växt fram så. Har lagt kaggarna där jag tyckte dem passade även om det inte var på samma anslag som gitarrerna. Skall som sagt kolla över det där och rannsaka lite (till helgen kanske).
Harmonica Mike -> Tack för att du lyssnade! På gitarr är jag speltekniskt helt värdelös. Kan ju knapt ta några accord för sjutton, tacka fan för Cubase:) Sången skall upp, du har helt rätt!
zorrow:
Min påse!!! Bra låt, bra mix och grymmmmmmmmmmt!!! Inga förbättringsförslag (lite tråkigt). Kör hårt!!! Z
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida